שביתת אזהרה כללית בת יום אחד תתקיים מחר בכל מערך הטסטים (מבחני הנהיגה המעשיים) ברחבי הארץ, במחאה על הכוונה להפריט את ביצוע המבחנים. עיצומי הבוחנים החלו ביום ראשון בערי המרכז והיום (שני) לא נערכו מבחנים בערי הצפון הדרום. ההסתדרות, ועד עובדי משרד התחבורה וועד בוחני הנהיגה החליטו להחריף את הצעדים הארגוניים ולהשבית מחר באופן כליל, לאות אזהרה, את עבודתם של כ-130 בוחני הנהיגה, מדן ועד אילת. זאת נוכח הכתף הקרה לה הם זוכים לטענתם ממשרד התחבורה ומלשכת שר התחבורה, ישראל כץ, שנחוש להמשיך במהלך ההפרטה, במה שהפך לקרב גרסאות בין הצדדים.



יו"ר ועד בוחני הנהיגה, ברנרד גרוסמן, טוען כי "למרות צעדי ההתייעלות שהצענו, ושנדחו באחת על ידי משרד התחבורה, מכרז ההפרטה יצא לדרך. בוחני הנהיגה לא יעמדו בשקט מנגד לצעדים המסוכנים שיביאו להרס תרבות הנהיגה בישראל. נמשיך להילחם עד שהשר יחזור בו".



"העיצומים יוחרפו"


מההסתדרות נמסר היום כי "אם לא יחול שינוי בעמדת משרד התחבורה, העיצומים יוחרפו. בוחני הנהיגה הם חוד החנית במלחמה במכת תאונות הדרכים וכלי עיקרי לחיזוק הידע וכישורי תלמידי הנהיגה. להפרטת מבחני הנהיגה תהיה השלכה הרסנית על התלמידים שעתידים לעלות על הכביש, ומכאן שתהיה לה השפעה ישירה על רמת הבטיחות של כל נהגי ישראל".



מנגד, במשרד התחבורה הבהירו כי העיצומים אינם מוצדקים: "בוחני הנהיגה מרוויחים היום שכר שהוא גבוה בעשרות אחוזים מהממוצע. הם דחו את כל הצעות מנכ"ל המשרד לשיפור תנאיהם ואנחנו תמהים על העיצומים. הזוכים במכרז יחויבו לספק לתלמידים רמת שירות גבוהה ולהקצות לכל תלמיד מבחן נהיגה מעשי ראשון בתוך שלושה ימים מהרגע שהוגשה בקשה, ומבחן חוזר בתוך שבעה עד 14 ימים לכל היותר, זאת לעומת המתנה של מספר חודשים כיום".