"אין פה הפתעות מיוחדות, הכתובת הייתה על הקיר, כולנו ידענו שאירופה מתכוננת לפיגועי ראווה, גל שלם של פיגועים", כך אמר הבוקר (שלישי) מנחם מרגולין, מנכ"ל הארגונים היהודיים באירופה בתוכניתו של גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", לאחר מתקפת הטרור בבריסל. "הייתה הפסקה קצרה מהפיגועים בפריז, הרבה ניסיונות לעצירת חשודים ואנשים שמסייעים לטרור, אבל אין פה הפתעה גדולה. מעבר לכך שלצערנו שני פיצוצים בנמל התעופה ובתחנת מטרו שסמוכה למרכז שלנו. אנחנו מקווים שהסוף יהיה לא קשה מדי".



גזית ציין שבעבר הטרור המוסלמי היה מחפש את היהודים וכעת הוא פוגע באירופאים, לאו דווקא ספציפית ביהודים. "היהודים תמיד יישארו בעדיפות מסוימת מבחינת אנשי טרור", ענה מרגולין, "כרגע מדובר באמת בתקופה מסוימת, בה טרוריסטים מנסים לפגוע בכלל במערב ולא רק ביהודים. אבל בואו לא נשכח את כמות האנטישמיות הגדולה שיש באירופה וכמות הפגיעות הפיזיות כנגד יהודים, שכיום לא עולה לכותרות, כיוון שמתגמד לעומת הפיגועים הגדולים. יחד עם זאת אין ספק שכרגע אירופה כולה מתמודדת עם גל טרור, מה שאומר שכרגע לא רק היהודים נמצאים במצב קשה, אלא גם שאר האזרחים, מה שמביא את הרשויות להבין שהם צריכים להגביר את האבטחה".




"כרגע הדאגה פה היא של כלל התושבים, כלל הבלגים, כלל האירופאים", ציין מרגולין, "אין ספק שעל הקהילה היהודית צריכים להגביר את האבטחה, כי בסופו של דבר זו בטן רכה והזהירות שלנו היא חובה שבעתיים. אני מקווה שניזהר ויהיה בסדר. בבריסל חיים כ-20 אלף יהודים, שמפוזרים על פני מספר שכונות. מחר פורים, ואנחנו מתכננים אירוע גדול של כאלף יהודים, נקווה שהכל יתנהל כנדרש. זו קהילה גדולה, חשובה וחזקה, ואני מקווה שנוכל לא רק להמשיך, אלא גם להגביר את הפעילות שלנו נוכח המצב הקשה".



השתתף בהכנת הכתבה: אסף נבו