חברת הכנסת שלי יחימוביץ' וצוותה העלו לרשת אפליקציה שבה ניתן לבחור אחד מהמנכ"לים בכירי המשק, לגלות את שכרם ולהשוות אותו לשכר שלכם. "רוצים לשחק קצת (וגם להתרגז על הדרך)? לדעת בדיוק, מה הפער בין השכר החודשי האישי שלכם, ובין שכרם של ניר גלעד וחבריו למועדון תאוות הבצע? קדימה. זה יעזור להבין את החרפה", כתבה יחימוביץ'. לחצו כאן כדי להיכנס לאפליקציה.
 
לדוגמא, שכרו של מנכ"ל כלל איזי כהן פורסם היום והוא הרוויח 6 מיליון ושמונה מאות אלף שקלים ב-2015. 567,000 שקלים בחודש. "אם את מרוויחה, למשל, משכורת יפה של 11,000 שקלים בחודש, שימוש באפליקציה שלנו יראה לך במהירות שתצטרכי לעבוד 52 חודשים (יותר מארבע שנים) כדי להרוויח מה שאיזי כהן מרוויח בחודש אחד בשנה לא מזהירה מבחינתו (שנה לפני זה הוא הרוויח יותר מתשעה מליון, ושנה קודם 18 מליון, נקווה שיהיה לו מה לאכול השנה)", הוסיפה חברת הכנסת מהמחנה הציוני.

"קבוצה מסורה של אנליסטים מתנדבים מנתחת במסגרת פרוייקט שלנו, "עשויים מכסף", את הדוחות של 2015, שמתפרסמים בימים אלה בזה אחר זה, ומזינה את עיקר הממצאים לאפליקציה. הדו"חות חושפים תרבות שכר מעוותת של פיטורים, אאוטסורסינג, ניצול, ותקרת זכוכית ירודה של שכר מחד – לעומת שכר מטורף, שאינו יודע גבול ואינו יודע בושה, למנכ"לים", כתבה יחימוביץ'.


לפני שבוע, אישרה ועדת הכספים פה אחד, בתמיכת האופוזיציה, את הצעת החוק להגבלת שכר הבכירים במגזר הפיננסי, הכולל בנקים, חברות ביטוח, קופות גמל וקרנות פנסיה. מעתה שכר הבכירים יהיה עד תקרה של 2.5 מיליון שקלים במקום שלושה מיליון שקלים בשנה ועד לסכום של עד פי 44 משכרו של העובד המשתכר את הסכום הנמוך ביותר באותה חברה. מעבר לכך החברה תשלם מס מוגדל כבר מהשקל הראשון המשולם לאותו בכיר. 



אישור הצעת החוק בוועדת הכספים התאפשר לאחר לאחר שיו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) קיים מגעים מתקדים עם שר האוצר משה כחלון שהסכים לרדת לתקרת שכר של 2.5 מיליון שקל, ולקבל את המתווה שיאושר בוועדה.



במשך שנים נכשלו כל המאמצים להגביל את שכר הבכירים בבנקים ובמגזר הפיננסי. יח"כ גפני אמר עם אישור הצעת החוק: "זה מהלך היסטורי, צעד ראשון בתיקון אי השוויון בחברה. הזמנים השתנו ומכאן ואילך נבחן כיצד להחיל את הגבלת השכר על כלל החברות הציבוריות במשק, לרבות חברות ריאליות".