צעדים ראשונים: התרגשות רבה שררה היום (רביעי) בקרב המטפלים בגן החיות התנ"כי בירושלים, כאשר לראשונה יצאו לחצר האפריקאית שני גורי הג'ירפות שנולדו לאחרונה בגן. הגורים הם ירושלמים דור שלישי וגם הוריהם נולדו בגן החיות התנ"כי. מאז המלטתם הם שהו בבית עם האימהות והדודות, אך כעת הן מוכנים לצאת לחצר האפריקאית, שם ישהו עם הזברות, הקרנפים, הדישונים והיענים.



הג'ירפות וגוריהן בגן החיות התנ"כי. צילום: שי בן עמי



לפני כשבוע זכה אתר התיירות ראש הנקרה לביקור לא צפוי כשכלבת ים הופיעה בקרבת הנקרות במי הים הגועשים. בשנים האחרונות מופיע מעת לעת כלב ים נזירי בחוף באזור, והדבר מרגש במיוחד כיוון שמין זה נמצא בסכנת הכחדה. ד"ר מיה אלסר ממחמלי, החוקרת את נושא כלבי הים בישראל, ציינה כי ביומיים האחרונים לא הפסיקו להראות סימנים אופטימיים לעלייה במספרי הפרטים גם בים התיכון וגם באוקיאנוס האטלנטי. התצפית מצטרפת לסימנים החיוביים ומאוששת את ההשערה שהביקורים אצלנו הם לא אקראיים.



בתחילת החודש קרנף בן שמונה וחצי בשם טיבור, יליד הספארי ברמת גן, החליט לבדוק מה נמצא בעברו השני של הכביש ויצא מהמתחם האפריקאי בגן החיות לטיול קצר בעיר הסואנת. טרם ברור כיצד הצליח בעל החיים הזריז לצאת מהמתחם אך שומרים שעברו בסמוך לשער היציאה הבחינו ביונק העצום ומיהרו לקרוא לעזרה. לפי דיווחי השומרים, הגיחה לעיר הגדולה הבהילה את טיבור והוא ברח בחזרה לשער היציאה מהספארי. השומרים הזעיקו למקום את המנהל התורן, רוני מכנס, שסייע באותו הזמן בהכנסת האריות לבית הלילה שלהם. מטפלי האריות, פתחו את שער היציאה והכניסו את הקרנף הפוחז בחזרה למקומו והכל בא על מקומו בשלום.