אזרחים שסיירו הבוקר (שישי) בשכונת מאה שערים בירושלים נדהמו לגלות בובה מחופשת לחייל צה"ל, עם סמלים וכומתה של חטיבת הצנחנים, תלויה על כבל חשמל כאילו הוצאה להורג ולצד הבובה כרזת הסתה נגד חרדים המבקשים לשרת בצבא.

"נחלשת? נפלת לצבא?", נכתב בכרזה, "אנא אל תסתובב בשכונתינו עם המדים המאוסים!!!", כך באותיות גדולות ואדומות: "הרחקת החרד"קים היא ערובה היחידה להצלת צאצאינו", נחתמה הכרזה המסיתה. חרד"קים נחשב לביטוי בקרב חרדים המתנגדים לגיוס לצבא המחבר את המילים חרדים וחרקים.

"יצאנו לסיור מאורגן בשכונה כחלק מחגיגות פורים", סיפר אחד האנשים שהשתתף בסיור, "לפתע נדהמנו ליראות את התמונה המזעזעת של חייל צה"ל לבוש בתחפושת מדים תלוי על כבל חשמל כאילו הוצא להורג בתליה", הוא מספר. "ברגע הראשון חשבנו שמדובר בחייל ורק לאחר שניה התאפסנו והבנו שמדובר בבובה ומיצג מזעזע" הוא מתאר, "כולנו נחרדנו, המדריך אמר שזה שגרה פה בשכונה. אבוי לנו אם זו השגרה פה". 

המיצג המחריד בשכונת מאה שערים
המיצג המחריד בשכונת מאה שערים

שכונת מאה שערים ידועה בתור מעוז ההתנגדות לגיוס בני ישיבות לצה"ל. בחודשים האחרונים התרחשו בשכונה מקרים נוספים של תקיפות פיזיות של חיילים במדים. בחודש אפריל האחרון הותקף קצין מחטיבת גבעתי, דתי-לאומי. הקצין הגיע באחד מימי שישי בבוקר לשכונת מאה שערים בירושלים על מנת לבקר שני חיילים בודדים, בנים למשפחות חרדיות המשרתים ביחידתו. בצאתו מן הבית, נתקל הקצין באלימות קשה מצד עשרות תושבי השכונה. בני משפחתו של הקצין סיפרו לאחר התקרית הקשה: "הוא הלך לביקור בית אצל שני חיילים ממשפחות מצוקה במאה שערים. לפגוש חייל בודד שגר בלי מקרר ותנאים בסיסיים".

לדבריהם, בדרך ראו אותו שתי נשים וציקצקו. "כשיצא החוצה, חיכו לו 50 ילדים כשבידיהם ביצים וטיטולים, ועוד כ-30 מבוגרים שאחזו בידיהם בלוקים ואבנים, עם מבטי רצח בעיניים. הוא התחיל לברוח, תוך כדי שהם משליכים עליו אבנים וביצים".

למרבה המזל, הקצין עצמו נפגע קל בלבד וסובל ממכות יבשות, אולם רכבו ניזוק כאשר השמשה האחורית נופצה. "כשהוא הגיע אל הרכב, הם רגמו אותו באבנים, שברו את הזכוכית האחורית – שאר האוטו ממוגן, וניסו להשחית את החלונות האחרים. הם ניסו להוציא אותו בכח מהרכב", מספרים בני המשפחה. "ילדים נשכבו על הכביש שלא יוכל להמשיך בנסיעה… זה היה מחריד". בני המשפחה אומרים עוד: "אנחנו המשפחה החלטנו לא לשתוק על ההשפלה והביזיון שבאו מקרב אחינו. זו שנאת חינם וחינוך להסתה ורוע 'בשם הדת'".