סביר להניח כי נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, עבר סוף שבוע מתוח במיוחד, בתאו שבכלא מעשיהו. היום(ראשון) יתקיים דיון חסוי בוועדת השחרורים, שתדון אם קצב, שהורשע בביצוע עבירות מין כולל אונס, ראוי לזכות בשחרור מוקדם מהכלא. קצב, שנידון לשבע שנות מאסר וכבר ריצה יותר מארבעה מהן, צפוי להיות נוכח בדיון עצמו אולם הוא טרם החליט אם יישא דברים בפני חברי הוועדה, שתכלול  שופט בדימוס ושני נציגי ציבור. 

על פי ההערכות, סיכוייו של קצב לזכות בשחרור מוקדם לא גבוהים כלל וכלל, בעיקר משום התנגדותו הצפויה של פרקליט המדינה, שי ניצן, שיטען בפני ועדת השחרורים כי מכיוון שנשיאה השמיני של מדינת ישראל מעולם לא הביע חרטה או לקח אחריות על מעשיו, הרי שהוא לא ראוי לזכות בשחרור המוקדם.  

עו"ד ציון אמיר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
עו"ד ציון אמיר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מנגד, פרקליטו של קצב, עו"ד ציון אמיר, צפוי לטעון כי בין מכלול השיקולים שעל חברי הוועדה לקחת בחשבון נמצאת העובדה כי מדובר באדם מבוגר, "שנידון למאסר ארוך מאוד". לדבריו של אמיר: "מדובר במי שנשפט כמו כל אזרח רגיל אחר ולא נהנה משום הנחות וזכויות יתר, לא במהלך החקירה ולא במהלך המשפט, ולא במהלך המאסר שלו. ולכן גם עכשיו יש לשפוט אותו בפני ועדת השחרורים כפי שנשפט כל אסיר אחר. התנהגותו בתקופת המאסר הייתה למופת וכבר נקבע כי לא נשקפת מקצב מסוכנות".

כאשר נשאל אמיר בנוגע לעובדה כי קצב מעולם לא הביע חרטה על מעשיו, השיב כי "הבעת חרטה אינה חלק מהשיקולים בחוק. גם אם יש לה משקל, היא בטלה בשישים לעומת השיקולים שפועלים לטובת השחרור. הניסיון לייצר באופן מלאכותי הנמקה נגד שחרורו, הוא ניסיון שבסופו של דבר יפגע פגיעה אנושה באמון הציבור בשלטון החוק".