במסגרת סכסוך העבודה אשר הוכרז בכל מערכת החינוך העל-יסודי, הנהלת ארגון המורים החליטה על החרפת העיצומים והודיעה היום (ראשון) כי החל מתום חופשת הפסח, אין לקיים יציאות מחוץ לכותלי בתי הספר לשום מטרה, למעט ימי שדה של של"ח. מדובר על איסור יציאות לטיולים, מסעות, מסע ישראלי, תאטראות, בתי קולנוע, מוזיאונים, גיחות של של"ח ועוד.



במכתב אותו הוציא, יו"ר ארגון המורים, רן ארז אל ציבור המנהלים נטען כי החרפת העיצומים הנה בשל חוסר ההתייחסות של משרד החינוך והעדר טיפול בדרישות הארגון למניעת פגיעה במערכת החינוך על מוריה, תלמידיה ומנהליה, כגון אי הסדרת זכויות מורי השל"ח, מורים בתפקידי הדרכה, עומס על מורי האנגלית המכינים לבגרויות ועוד.



לאחר הכרזת ארגון המורים, משרד החינוך הבהיר כי אין לארגון המורים כל עילה לעיצומים אלה והדבר מהווה הפרה של ההסכמים הקיבוציים עליהם חתום הארגון.



יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו התייחס להחלטה ואמר כי "שוב ארגון המורים לוקח את התלמידים כבני ערובה, כמייצגי הנוער והתלמידים לא ניתן יד לפגיעה בזכויותינו ובפעילויות ההעשרה. אנו קוראים לארגון המורים לחזור בו מהצהרותיו הפזיזות ולמצוא דרך הידברות אחרת על מנת להשיג את מבוקשם".



עוד אמר בטיטו: "הפעילויות החברתיות הן אלו שבונות את התלמידים ומאפשרות להם להתבטא בדרכם, הן נותנות לתלמידים כלים אשר אינם נלמדים בשום שיעור או אוניברסיטה. אנו מאמינים שדרך זו של עיצומים הפוגעת בתלמידים בלבד, תוביל לנזק ולמפח נפש. אנו מוכנים לסייע, לגשר ולקדם את ענייניו של ארגון המורים, כל עוד התלמידים לא יפגעו. אנו מודיעים בזאת באופן חד משמעי כי אם לא יתבטלו עיצומים הפוגעים בתלמידים באופן מיידי, ננקוט בצעדים חריפים בנושא כפי שהוכחנו בעבר".



רק לפני כחודשיים, התקיימה שביתה בת שעתיים בכל בתי הספר העל יסודיים, במחאה על כך שמגוון נושאים ובעיות בבתי הספר העל יסודיים אינם זוכים לפתרון מזה חודשים ארוכים. במכתב של רן ארז, יו"ר הארגון, שפורסם בדף הפייסבוק של הארגון נכתב כי במשך תקופה ארוכה, קרוב לשנתיים, הארגון מקיים דיונים עם משרד החינוך במטרה לפתור בעיות שקיימות בחינוך העל יסודי כתוצאה מאי כיבוד הסכמי שכר, תנאי עבודה והרפורמה בבחינות הבגרות.