יוסי דורפמן, מראשי מטה מאבק הגז שהוביל ביחד עם חבריו את המאבק במתווה הגז הטבעי של הממשלה בשנים האחרונות אמר היום (ראשון) בראיון ל"מעריב אונליין", לאחר שמתווה הגז בוטל מוקדם יותר בבג"ץ: "הרי מהו מתווה הגז שנפסל? קומבינה של הממשלה שנועדה להנציח מונופול של חברות ולהיטיב עמן ותו לו ולכן עם כל האופוריה, הפסיקה הזאת היתה מחויבת המציאות. גם שופטי בג"ץ עצמם שאלו את ראשי חברות הקידוח ואת המדינה, 'האם המתווה הזה הוא חוזה?' ונענו בשלילה, ושזאת רק הבטחה שלטונית. 'נובל אנרג'י' מפסידה בכל העולם והמנכ"ל שלה אמר למשקיעים עוד במרץ של השנה שעברה 'ישראל היא גידור טבעי עבור נובל'. ולמה? כי הוא הבין שכאן המונופול שלו מונצח באותה הבטחה מנתניהו".



דורפמן לא מתרגש מאיומיו של ראש הממשלה על העיכוב בפיתוח שדות הגז וטוען: "המאבק לא תם. בג"ץ אמנם שמט את הקרקע תחת המתווה הנוכחי שהוכח כלא חוקתי ולא דמוקרטי, אבל אנחנו צופים שראש הממשלה ינסה להמשיך ולהיטיב עם בעלי ההון של החברות ולהנציח את המונופול שלהן על משק האנרגיה הישראלי בדרכים יצירתיות אחרות. אין לחברות כל סיבה לעזוב או לאיים בעזיבה של פיתוח שדות הגז כי הן יודעות שאין לראש הממשלה אינטרס להבטיח תחרות בפיתוח ומחירים הוגנים למשק הישראלי. המתווה היה קומבינה לעקוף את החוק, אפשר היה להגיע למטרה של פיתוח משק האנרגיה במסגרת החוק וזה כל מה שביקשנו".



דורפמן מבהיר: "המאבק שלנו הוא לא נגד, הוא בעד. בעד משק אנרגיה שייטיב עם הצרכן הישראלי ולא עם בעלי ההון. המאבק שלנו נגד היה רק נגד המונופול שהוקם באופן לא חוקי. מדוע מנהלי המאפיות נכנסו לכלא על תיאום מחירי הלחם, כשראשי חברות האנרגיה עושים את זה בחסות מתנות מהממשלה?". בתוך הסיפוק מהניצחון בבג"ץ דורפמן מפוכח מאד לגבי העתיד: "חברות האנרגיה נובל, דלק ורציו ימשיכו לנסות לקבע את המונופול שלהם באדיבות הממשלה ואנחנו נמשיך להיאבק בזה. סעיף היציבות שבוטל משמעותו היתה 'אנחנו מעל החוק ואי אפשר לגעת בנו' אבל הם ימשיכו לנסות". האם הוא רואה משקיעים נוספים עומדים בתור לפיתוח שדות הגז בים התיכון? "אנחנו יודעים ממשרד האנרגיה שהם בכלל לא קידמו הידברות עם משקיעים נוספים כי הממשלה ראתה את האינטרס של המונופול כאינטרס שלה. כל עוד יש פה מונופול ששולט על 70% מהמים הכלכליים של ישראל שסגורים בכלל לחיפושי גז של משקיעים נוספים מה יעשו כאן משקיעים נוספים?".



עוד אמר דורפמן: "בין אם בג"ץ היה פוסל את המתווה היום או לא, הוא היה קורס במוקדם או במאוחר כי הוא לא הגיוני. להנציח תמחור שיבטיח את רווחי החברות רק כדי ש'לא יברחו'. אז אני מבטיח, גם עכשיו הן לא יברחו לשום מקום והן ינסו למקסם את הרווחים שלהן ממשאבי הטבע שלנו ועל חשבון הכיס שלנו, כשמולם ממשלה שרק תנסה לסייע להם למכור את הגז הטבעי במחיר מופקע למשק הישראלי שכל כך זקוק לאנרגיה הזאת זמינה וזולה".