סערת החייל שירה במחבל למוות ממשיכה. היום (שני) הגיבה חברתו של סגן אורי בינמו ז"ל, עינת בינג, להשוואה שקיים דרור זיכרמן, נכה צה"ל שפירסם אתמול פוסט המשווה בין האירוע השנוי במחלוקת לסיטואציה שנכח בה במהלך שירותו הצבאי, בה לדבריו יכול היה לירות במחבל אך מכיוון שציית לנהלים לא ירה והמחבל התפוצץ והביא למותו של בינמו. בפוסט שפירסמה בינג, אמרה כי "אורי לא האמין בלירות במישהו שמנוטרל על הקרקע גם אם הוא מחבל. המקרה הזה רחוק 2,000 שנות אור מהמקרה של אורי".



עוד כתבה כי "חייל שיורה במחבל שהוא מנוטרל הוא פחדן, אורי גיבור. הבטן מתהפכת לי מקריאת התגובות לפוסט ההוא, כמה הן רחוקות מתפיסת עולמו, כמה הן לא מייצגות אותו". בהמשך תיארה את האירוע ההוא: "מצד אחד קצין שנמצא בסיטואציה ללא זיהוי ודאי, מרחיק את החייל שלו אחורה (ובכך מציל את חייו) ונשאר לבד מול מחבל, נוהג בקור רוח ומקצועיות שעליהן קיבל צל"ש. ומצד שני חייל שבמקרה הפחות רע נבהל כל כך עד שאיבד את שיקול דעתו ובמקרה הרע מאוד ידע בדיוק מה הוא עושה וירה למוות במחבל מ-נ-ו-ט-ר-ל".




 

עבר עליי לילה ללא שינה שבו עקבתי אחרי פוסט שכל קשר בינו ובין תפיסת עולמו של אורי לא קיים. מתלבטת עם עצמי אם לכתוב, שוב ל...

Posted by Eynat Bing on Sunday, March 27, 2016

בראיון הבוקר לגל"צ, אמרה כך: "אני מאוד לא מסכימה עם ההקבלה. בעיני אין קשר בין המקרים, זה לא אותו דבר. אורי היה אינספור פעמים במצבים האלה שהוא בודק אנשים ויש מידע מודיעיני. אנחנו מכירים מילדות, אין מצב שמחבל מנוטרל על הרצפה ואורי יורה בו. זה רחוק שנות אור מהבנאדם שאנחנו מדברים עליו. אני מכירה את הדילמות שהוא התמודד איתן בשירות בשטחים, ואני לא מסכימה עם דרור כי קראתי את התחקיר ולאורי לא היה סיכוי לצאת מזה בחיים גם אם הוא היה יורה. אורי חווה כל יום את הסיטואציה הזאת ולשמחתי חזר הביתה כשמצפונו נקי".



לגבי החייל שירה למוות במחבל, אמרה כי "אני לא שופטת, אני אזרחית מהשורה וכמו כל מי שכותב פוסט בפייסבוק כתבתי על אורי ולא על החייל עצמו. לא התכוונתי להיות בסערה. כתבתי בפוסט שזה יכול להיות שיקול דעת מאוד מוטעה שנבע מתוך חוסר מקצועיות ופחד ואני לא שופטת, לא יודעת מה עבר על החייל. אני סומכת על הצבא ועל מערכת המשפט, אני אזרחית פשוטה  וחברה של אורי. אני רק מבקשת להוציא אותו מהדיון זו לא המורשת שלו".



"אורי פעל נכון"


גם בן דודו של אורי, אורן כספי, יצא נגד ההקבלה: "קמתי הבוקר מזועזע אחרי שחברתו של בן דודי אורי בינמו ז"ל, עינת בינג, הפנתה את תשומת ליבי לפוסט שכתב דרור זיכרמן, חייל שנפצע קשה בפיגוע שבו נהרג בן דודי האהוב בסיטואציה שונה לחלוטין ממה שהתרחשה ביום חמישי", כתב בפוסט בפייסבוק. 



לדבריו, "הפוסט הזה שתפס תאוצה ושותף בידי מאות ואלפי אנשים עושה הקבלה קשה ולא הוגנת ומעוות את מורשתו של אורי כפי שחבריו הקרובים ביותר ומשפחתו מכירים. אני חייב לכתוב ולהגן על מורשתו של בן דודי שמעולם לא חשב שסיפורו והקרבת החיים אותה ביצע ישמש כמשהו הפוך לחלוטין למה שקורה עכשיו".



עוד הוסיף כי בינמו "פעל לפי כל ההנחיות שיש ומורשת צה"ל עליה התחנך. אורי היה מפקד וקצין כזה שהולכים אחריו, כזה שמחקים אותו- מנהיג! על מורשתו לומדים עד היום בבית ספר לקצינים. הרבה מאוד לוחמים של צה"ל נהרגו בסיטואציות דומות מפני שאנחנו מקדשים את החיים ולא צריכים להתנהג אחרת אלא לחשוב לפני שלוחצים על ההדק. גם היום בשקלול הנתונים ועל אף התוצאה הקשה, אורי פעל נכון. כך חברתו הנסערת והבוכיה יודעת וכך גם רבים מחבריו וממשפחתו הקרובים ביותר חושבים". 




 

תהפוכות בטן ותשובה לדרור זיכרמן שנפצע בסיטואציה שבה בן דודי אורי בינמו נהרג ועל ההקבלה שעשה למקרה החייל שירה במחבל.קמת...

Posted by Oran Caspi on Sunday, March 27, 2016