חמישה חשודים עוכבו לחקירה היום (שני) בחשד לעבירות שוחד בחברת "פארק אריאל שרון". החמישה, ביניהם בכיר אחד, נעצרו בתום חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים בחברה הממשלתית, בחשד לעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובעבירות על חוק שמירת הניקיון בהיקף של מיליוני שקלים.



על פי החשד עובד הציבור הבכיר בפארק וכן עובד ציבור נוסף האחראי על פיקוח מטעם המשרד להגנת הסביבה, יחד עם שלושה קבלנים חיצוניים, שלשלו לכיסם סכומי כסף באמצעות מכרז שנועד לכאורה לשיקום הפארק, כשבפועל הטמינו בו פסולת בניין בניגוד לחוק במקום חומר ראוי לשיקום שנדרש.



החקירה העלתה כי מדובר במכרז הנאמד בהיקפים של מיליוני שקלים, במסגרתו נדרשו המעורבים לשקם ולתחזק את הפארק, באמצעות בניית סוללה תומכת סביב ההר וזאת מחומרי בניין גרוסים. עוד עולה כי המעורבים הטמינו במקום פסולת בניין ללא תהליך מיון, גריסה והטמנה כנדרש בחוק ובניגוד לדרישות המכרז.



יצוין כי קיימים פערי מחירים מהותיים בין פסולת בניין רגילה לבין פסולת שעברה תהליך מיון לרבות גריסה והטמנה. עם סיום איסוף החומרים והראיות עברה היום החקירה לשלב הגלוי וזאת עם עיכובם לחקירה של החשודים ביחידת להב 433.