השחקן והבמאי החשוד בהטרדות מיניות ובמעשים מגונים, משה איבגי, זומן לחקירה באזהרה ויתייצב מחר (שלישי) ביחידה הארצית לחקירות הונאה, להב 443, כחודש וחצי לאחר שלקח הפסקה ממשחק עקב הטענות שפורסמו נגדו. החוקרים אספו חומר רב הנוגע לחשדות, אך בשלב זה לא צפוי עימות בינו לבין המתלוננת. לאיבגי מיוחסות הטרדות מיניות ומעשים מגונים כשעד כה פורסמו בתקשורת לפחות 15 עדויות של נשים שטענו כי איבגי הטריד אותן מינית. סנ"צ יורם נאמן יעמוד בראש צוות החקירה.
 
עורך הדין ציון אמיר המייצג את השחקן אמר "איבגי יגיע לחקירה בשעות הבוקר. הוא ישיב על כל השאלות שיידרש להן. זהו המקום הראוי והנכון להשיב לשאלות. שם הוא מחויב והוא יעשה כן. שם הוא יוכל למסור את גרסתו ואת התייחסותו המלאה לטענות, לאמירות ולחשדות שהושמעו נגדו לאחרונה".
 
לפני כחודש וחצי הודיע איבגי כי החליט להפסיק להופיע בתקופה הקרובה בעקבות הטענות נגדו על הטרדה מינית, וזאת בעצת פרקליטו. "נוכח גל הפרסומים המטלטלים את חיי וגורמים למשפחתי כאב רב החלטתי לקחת פסק זמן", מסר. "אני שב ואומר כי לא פגעתי באף אדם, גבר או אשה", הוסיף. "ככל שאדרש להתייחס לדברים - אעשה זאת במקומות המוסמכים לכך ובאופן מלא".

משה איבגי פונה לקהל בסוף הצגה ומתייחס לתלונות נגדו. צילום: פלאש 90
משה איבגי פונה לקהל בסוף הצגה ומתייחס לתלונות נגדו. צילום: פלאש 90

 

איסוף מידע

 
כזכור, בראשית פברואר הועלו טענות על ידי מספר נשים כי איבגי ביצע בהן מעשים מגונים והטריד אותן. אחת הנשים, עובדת בצוות ההפקה של תיאטרון חיפה, הסכימה להתלונן באופן רשמי כנגד השחקן. אותה עובדת התלוננה כי פנייה רשמית שלה אל הנהלת התיאטרון לא טופלה והיא נאלצה לעבור להפקה אחרת בתיאטרון. לדבריה, העובדה שבאותם ימים הוזמנה להשקת ההצגה החדשה בכיכובו של איבגי היא שהובילה אותה שלא להבליג - ולהגיש את התלונה.

במשטרה לא מיהרו לפתוח בחקירה, גם לא אחרי התלונה האמורה, והמשיכו באיסוף ראיות ומידע וזאת תוך כדי תשאול של מספר נשים ועובדים שבמסגרת עבודתם היו בסביבתו של השחקן. בסוף השבוע האחרון מסרה אשה נוספת, שנייה במספר, תלונה נגד השחקן. בשבוע שעבר קיבלה המשטרה חומר נוסף הקשור לפרשה ולפיו שלח איבגי מסרון אל אחת הנשים שטענה כי הוטרדה מינית על ידו, בנוסח "אני מתנצל". מסרון זה הועבר לבחינת צוות הבדיקה.