מאבקם של מאות מלווים לנכי צה"ל הקשים, שמשך לסירוגין כשלושה עשורים, נדמה היה כמגיע לסוף לפני כחודש. המאבק, על תנאי העסקתם של המלווים המועסקים כעובדי קבלן, זכה סוף סוף לאוזן קשבת בקריה בתל אביב. משרד הביטחון הודיע אז על מודל חדש של העסקת המלווים, אבל לטענתם מדובר במכרז מלא חורים, שלא מבטיח שיפור משמעותי בתנאי השכר שלהם. לאחר חודש של ניסיונות הידברות על תנאי המכרז החדש שלא נענו מצד אגף השיקום במשרד הביטחון, החליטו המלווים לחדש את מאבקם ויצאו הבוקר (שלישי) להפגנה סוערת ורגשית מול הקריה, מוקפים בעשרות שוטרים שאיבטחו את ההפגנה. "משרד הביטחון מיהר להודיע לתקשורת על הכוונה לצאת למכרז העסקה משופר כדי לעשות לעצמו יחסי ציבור טובים ולהשכיח את המאבק שלנו, אבל שכח לעדכן את המלווים עצמם. אגף השיקום ממשיך לנהל משא ומתן  עם עצמו", אומרים בוועד מלווי נכי צה"ל. 

מזכיר האיגוד המקצועי בהסתדרות הלאומית המייצגת את ועד המלווים, דני שדה, אמר למעריב במהלך ההפגנה: "משרד הביטחון הוציא באופן חד צדדי מכרז חדש, ולא מדובר בהכרח בשיפור, נהפוך הוא. המלווים קיבלו שכר של 150% על שעות הלילה ובמכרז החדש ירד השכר ל-130% למשל. אי אפשר להוסיף במשהו אחד ולהוריד במשהו שני. מה זה, משחק שחמט? מדוע נכה שעובד עשר שנים עם הנכה שלו ואז הנכה נפטר לא עלינו, מדוע המלווה צריך להתחיל מאפס, משכר מינימום? יש לנו עשרות דוגמאות לעובדים כאלה שהשקיעו את חייהם בעבודה הזאת! אנחנו רק רוצים שישבו איתנו על פרטי המכרז החדש, משא ומתן, מה אנחנו דורשים כבר". 
שדה מוסיף: "משרד הביטחון ממשיך להתעלם מהמקצועיות של המלווים. הם עובדים לפעמים 24 שעות, אבל מקבלים תנאים על שמונה שעות. מדובר במלווה שמשקיע את חייו למען חייל שהקריב את בריאותו למען המדינה, וצריך פה אנשים איכותיים. ה'שיפורים' שמשרד הביטחון מבטיח לנו הוא משחק מילים שנתון לפרשנות ולא מבטיח את הדברים הבסיסיים ביותר. אם יש מלווה לנכה שעובד למעלה מ-20 שנה במקצוע, האם הוא צריך לקבל רק מעכשיו תוספת ותק? ומה לגבי שחיקת השכר שלו שלא נלקחת בחשבון? יש מגמה חיובית קטנה ביותר בזה שישבו איתנו פעם אחת. אבל זה נפסק". 

היום לנכי צה"ל יש כ-3500 מלווים מהם 2300 עובדים במשרות מלאות או עם שעות נוספות. גילם הממוצע 45-50, אבל ישנם גם צעירים יותר. מדובר באנשים מסורים ביותר שעבורם זו היא הפרנסה היחידה משום היותה תובענית כל כך. בין נכה צה"ל הקשה והמלווה שמשרד הביטחון מצמיד לו נקשרות מערכות יחסים אינטימיות ביותר של חברות שנגלו לעינינו גם במהלך ההפגנה כשמלווים דאגו כל העת לצל ולשתייה עבור הנכים שהגיעו איתם להפגנה. המלווה רוחץ את החייל הנכה, מביא אותו לטיפולים ודואג לו בצורה מלאה. בוועד המלווים ובהסתדרות הלאומית לא דורשים אפילו העסקה ישירה של המלווים, ציבור לא גדול, על ידי המדינה. 
במשרד הביטחון טוענים כי תנאי ההעסקה של המלווים, גם כיום, טובים משל מטפלים סיעודיים במשק ועל כך אומר דני שדה: "אנחנו מדברים על גברים צעירים שעברו טראומה וחייהם השתנו מהקצה לקצה, עם כל הכבוד להורים הקשישים שלנו. יש הבדל. כאן מדובר במי שנתנו את חייהם למען המדינה וחייהם התהפכו עליהם כרעם ביום בהיר. לאנשים האלה צריך לדאוג לטיפול איכותי, לשמור את המטפלים המסורים לידם. אבל המדינה מנצלת את המסירות הזאת כדי לא לתת למלווים את מה שמגיע להם". 
ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) שמלווה את מאבק מלווי נכי צה"ל שנים, אומר למעריב: "זו בושה וחרפה. לשלוח את בנינו לקרב ידענו יפה מאוד. כעת, על גבם של נכי צה"ל ועל גבם של העובדים החלשים ביותר מבקש משרד הביטחון לצמצם עלויות. אגף השיקום מתנהל כחברת קבלן נצלנית ועושה הכל על מנת להסיר מעצמו אחריות על העובדים. משרד הביטחון מכיר את הבעיות, מודע לחומרת המצב ובכל זאת, למרות דרישת ועדת העבודה והרווחה ולמרות הבטחות הסרק שפיזרו לפני מספר שבועות, מתחמקים שם באופן מכוון מדיון רציני עם המלווים". רוזנטל הוסיף: "האנשים המסורים האלו לא יוכלו עוד לעמוד בנטל, מדובר בעובדים המלווים את הנכים עשרות שנים ברצף, הם הידיים והרגליים של נכי צה"ל. תנאי העבודה פשוט בלתי אפשריים. אם לא יעשה שינוי עכשיו, יקרסו המלווים ואיתם נכי צה"ל. לא נרפה מהמאבק הצודק הזה עד אשר נראה תוצאות של ממש בשטח". 
ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "המשרד פועל בשקיפות מלאה מול נציגות מלווי הנכים והסתדרות העובדים הלאומית, והציג להם מודל שכר חדש ומשופר, הכולל שיפור משמעותי בתנאי העסקתם, בעלות של מיליוני ש"ח. המודל החדש ישים דגש  על הטיפול בנכי צה"ל הקשים ביותר הזקוקים לליווי סיעודי של 24 שעות ביממה. המלווים של נכים אלו יזכו לשכר שעתי גבוה יותר משכרם כיום וכן למענק תימרוץ שנתי ולמסלול הכשרות מקצועי ייחודי. כמו כן, שכרם של כלל המלווים יוצמד והם יזכו לתשלום בגין ותק. המודל החדש ישפר באופן משמעותי את תנאי המלווים ואת השירות הניתן לנכי צה"ל".