דיון בהקראת כתב האישום התקיים הבוקר (רביעי) נגד ערן דוד ושירי סובול הנאשמים ברצח אחותה של שירי, הילי סובול ז"ל. במהלך הדיון אמרו הנאשמים כי הם מבינים את האישומים נגדם. סנגוריהם ביקשו תקופת זמן על מנת ללמוד את התיק. השופטת מרים דיסקין קבעה את הדיון הבא לארבעה במאי.

עו"ד ששי גז, סנגורו של דוד ערן, אמר כי "רק אתמול קיבלנו את חומר הראיות הרב בתיק הזה, ואז נגיב בבית המשפט. בימים אלה הנאשם נמצא באברבנאל בבדיקה פסיכיאטרית. אנחנו מחכים לחוות הדעת".
עו"ד גיל פרידמן, שמייצג את שירי סובול, אמר כי "היום הייתה הקראת כתב אישום, הסברנו ללקוחה שלנו במה היא נאשמת. מחומר הראיות עולה לדעתנו שהיא לא אשמה באירוע. מחכים גם לחוות הדעת הפסיכיאטרית".


לפני כשבועיים, הוחלט לשלוח את הנאשמים להסתכלות פסיכיאטרית, לאחר שהוגש כתב אישום נגד הצעירה בת ה-18, שירי סובול בגין רצח אחותההילי סובול ז"ל, יחד עם בן זוגה, ערן דוד. עורכת דין מפרקליטות מחוז ת"א, זהר דולב, התייחסה לכתב האישום המייחס לשניים קשירת קשר לביצוע הרצח ואמרה כי "הנאשמת הייתה אחותה התאומה של המנוחה. היה ביניהם סכסוך במשך הרבה שנים. לאחרונה סיפרה לבן זוגה כי היא מייחלת למותה. הם תכננו יחד את הרצח והנאשם דקר את המנוחה דקירות מרובות כשהנאשמת צופה בו. בכל המעשה הייתה לה מעורבות בתכנון המוקדם של הרצח. המעשים שלה בזמן הרצח עצמו ואחרי הרצח מלמדים על המעורבות ברצח עצמו. הנאשם מספר שהם תכננו יחד את הרצח מספר חודשים מראש. הם הכינו כפפות ובגדים להחלפה".




"המתינו לשעת כושר"



כזכור, קודם לכן הגישה פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר נגד ערן דוד ושירי סובול בגין רצח קשירת קשר לפשע ושיבוש מהלכי משפט.



מכתב האישום עולה כי במשך חודשים, החליפו ביניהם הנאשמים מסרונים, במסגרתם הביעה שירי את חששה ותסכולה משהותה של המנוחה בדירה בתל-אביב, בה התגוררו השתיים, וייחלה למותה של אחותה. 



"בין המסרונים ששלחה האחות: "זהו נמאס לי לגור פה עם המשוגעת הזאת", "שהיא תמות כבר" ו"הלוואי ערבי או מחבל ידקור אותה". שירי אף כתבה לדוד כי המנוחה הכריחה אותה להיפרד ממנו, וכי אילצה אותה להיפגש עם אחר. "בדרך זו, נטעה שירי אצל דוד את הרצון והצורך לגרום למותה של המנוחה, על מנת שזו תפסיק להטריד ולהרוס את חייה של שירי ולפגוע בקשר הרומנטי שבין הנאשמים", כך נכתב בכתב האישום. 



שירי סובול וערן דוד. צילום: פלאש 90
שירי סובול וערן דוד. צילום: פלאש 90



על פי האישומים, בני הזוג קשרו קשר כדי לרצוח את הילי סובול: "השניים המתינו לשעת כושר למימוש הקשר. לאחר שבשני מקרים בהם תכננו לממש את מטרת הקשר, לא יצא הדבר אל הפועל, החליטו השניים לממש את מטרת הקשר בדירה, בעת שאימן של שירי והמנוחה לא תהיה בדירה".



מהנתונים שהוצגו בבית המשפט עולה כי שני הנאשמים ביצעו שורה של פעולות הכנה ביום הרצח. השניים הצטיידו בכפפות, בבגדים להחלפה, ובשני סכינים. ביום הרצח שלחה שירי לדוד מסרונים, במסגרתם שאלה היכן הוא נמצא ובשעה 12:45 הודיעה שירי לדוד כי הן עדיין בדירה. לאחר מתן האות הגיע דוד אל חדר המדרגות בסמוך לדירה, עטה כפפות ופגש את שירי בחדר המדרגות מחוץ לדירה.



"בשלב זה, תקף דוד את המנוחה, בכך שדקר אותה למעלה מ-130 דקירות, במקומות רבים בגופה, בכוונה לגרום למותה, בידיעתה ובהסכמתה של שירי, שצפתה במתרחש, ומבלי שקדמה לכך התגרות בתכוף למעשה", כך נכתב בכתב האישום. 



עוד הודגש כי לאחר המעשה ניסו השניים לשבש את החקירה. על מנת לטשטש את החשדות, נטען בכתב האישום כי התקשרה שירי למוקד 100 של המשטרה הודעה שקרית כי אחותה נדקרה על ידי אדם שאינה מכירה, ככל הנראה על ידי ערבי. לאחר מכן נכנס דוד לדירה, התנקה מהדם באמצעות מגבונים שמסרה לו שירי, החליף בגדים שהביא עמו בתיק מבעוד מועד, והסתתר בחדר האם, בהסכמתה של שירי.