יהודה אבידן , אחד האנשים הקרובים לאריה דרעי, ומי שהולך עמו כבר שנים ארוכות, החליט היום (חמישי) להתייחס לפרשה הקשורה לבדיקה בעניינו של אריה דרעי, שמנהלת היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 במשטרה, זאת בהמשך לאישור של היועץ המשפטי לממשלה.



אבידן מאמין בניקיון כפיו של דרעי, ובטוח שההתעסקות בנושא  - אין בה ממש והיא תולדה של ניסיונות כושלים מהעבר להציף את הנושא.  "אנחנו לא באמת יודעים על מה מדובר. זה תפס בהפתעה את כולם, לרבות את אריה דרעי. אני חושב שזה היה נכון ומצוין שאריה ביקש להסיר את צו איסור הפרסום ולא רק כדי להכניס את כולם לפרופורציה". 

הוא הדגיש כי "היום ברור לכולם שלא מדובר בחקירה פלילית אלא בבדיקה. אנחנו בטוחים שהיא לא תמשיך לחקירה פלילית כי הכל היה חשוף וגלוי כבר לפני זמן רב".  אבידן טען כי "אם הבדיקה נסובה סביב הנושאים המפורסמים בכלי התקשורת אז כולנו רגועים. אין גוף שלא בדק את הפרטים הללו לרבות רשות המיסים שייתכן ואפילו עדיין בודקת".
 
אריה דרעי נחקר או תושאל בנושא?

"חד משמעית לא נחקר ולא נשאל. אלינו עוד לא פנו".
 
ישנו תיעוד של שיחה עם אדם שטוען כי אריה מסתבך כביכול והוא יכול להוביל אותו לכלא אם רק ימשיך להתנהג אליו בצורה שהוא מתנהג.
"שמענו כולם את הדברים ומדובר ככל הנראה באדם שיש לו חשבון אישי, ואת זה ניתן להבין מנימת הדיבור שלו. מעבר לכך אנחנו לא יודעים מיהו".
 
אתם טוענים שהכל ידוע ואין לכם מה להסתיר?
"בוודאי. הדברים היו ידועים וגלויים לפני למעלה משנה תחקירנים בחנו את הנושא ולא מצאו בו עניין ועכשיו כשזה צף. אנחנו מאמינים שאחרי הבדיקה כולם יבינו שאין בזה ממש. זה סוג של גל שנעבור אותו בעזרת השם".