פרשת נמל אשדוד: לאחר שבית המשפט המחוזי בבאר שבע הגיש בתחילת השבוע כתב אישום נגד אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר ונגד חמישה נוספים: שוקי סגיס, מנכ"ל הנמל לשעבר דוד חסן, אורי בלטר, יניב בלטר וכן חברת "דנה לוגיסטיקה", הערב (שישי) חסן התראיין לחדשות ערוץ 2 וטען כי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה בלמו את המשך החקירה בעניין פרשת רונאל פישר ורות דוד.



חסן התחמק מלדבר על כתב האישום וחזר ואמר כי "אני רוצה לדבר על הפרשה שאני פוצצתי, פרשת השחיתות הגדולה שידעה מדינת ישראל, פרשת פישר ודוד. אם לא היו עוצרים את החקירה זה היה מתפרס על עוד שמות", אמר חסן והוסיף: "אני הרגשתי שקורים דברים אבל כמו שאמרתי, מהפרשה שלנו התגלו דברים מזעזעים אבל לצערי הרב היה מי שבלם את המשך החקירה וזה חבל לי ולמדינה".



"אני יכול לתת לכם מספר דוגמאות, הייתי שם וראיתי איך דברים קורים", המשיך חסן. "הלכו ותפרו לי עד מדינה. הביאו עד מדינה שהטיח בי דברים והפרשה נעלמה". כשנשאל יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר מי בולם את המשך החקירה, ענה כי "הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה החליטו לקבור את החקירה. אם היו חוקרים עד תום את פרשת פישר-דוד היו רואים איך תפרו לי תיק ולא רק לי, יש עוד עשרות אנשים שישבו סתם בבית סוהר. סימנו אותי. אם ימשיכו לחקור יגלו דברים מזעזעים אבל כנראה יש אנשים בפרקליטות עם אינטרס לבלום את זה".



עורך דינו של חסן, בני כץ אמר במהלך הראיון כי "אנחנו לא יכולים לנהל פה דיון משפטי אבל בואו נכבד את הערכאה המשפטית. בכתב האישום לא מופיעים הרבה דברים, כמו ערן מלכה. כתב האישום הוא טיוח, הוא מונע את הבדיקה האמיתית בפרקליטות".



כזכור, כתב האישום מייחס לחסן עבירות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור בתאגיד, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור, הלבנת הון ועבירות מס נוספות.