כל סניפי המוסד לביטוח לאומי ברחבי הארץ יישארו סגורים גם מחר (שלישי) זה היום השלישי ברציפות. ועד העובדים מדגיש כי הסניפים יישארו סגורים לקהל עד שתתבטל החלטת מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, בהנחיית היועץ המשפטי הקודם לממשלה, להוציא את השוטרים במדים מסניפי המוסד.
 
"לנוכח העובדה כי גם מחר לא יוצבו שוטרים במדים בסניפי הביטוח הלאומי,  מעדכן הוועד הארצי כשירות לציבור ולמניעת טרחה מיותרת מהאזרחים שעלולים להגיע לריק, כי לצערנו גם מחר לא תתקיים קבלת קהל בסניפי המוסד בכל רחבי הארץ", כך אומרים בוועד. עוד מסר הוועד כי "הוועד הארצי של עובדי הסניפים במוסד לביטוח לאומי נאלץ לבטל את קבלת הקהל לאחר שכל פניות הנהלת המוסד וההסתדרות לראש הממשלה, לשר הרווחה, ליועץ המשפטי ולמפכ"ל המשטרה כדי שיביאו לביטול ההחלטה השערורייתית לא נענו", כך הם מדגישים.
 
יושב ראש הוועד הארצי של עובדי הסניפים במוסד לביטוח לאומי, ירון צרפתי, מדגיש כי לא מדובר כאן בסכסוך עבודה או בדרישה כלכלית כלשהי, אלא בדאגה לשלומם וביטחונם האישי של העובדים והאזרחים שמגיעים לקבל שירות במוסד. לדבריו, "סניפי הביטוח הלאומי הם החזית החברתית של מדינת ישראל. מדי שנה מבקרים בסניפים יותר מ-3.5 מיליון אנשים, רבים מהם מתמודדים עם אתגרים מורכבים ביותר. סיר הלחץ הזה מניב מאות אירועים חריגים, כאשר ב-2015 לבדה טיפלו שוטרי משטרת ישראל המוצבים בסניפי המוסד ביותר מ-730 הפרות הסדר איומים וניסיונות התאבדות - עלייה של יותר מ-12% לעומת אשתקד".
 

חשש ממשי


צרפתי מוסיף: "הניסיון מלמד כי נוכחות שוטר במדים בסניף מצמצמת לא רק את משך האירוע החריג אלא גם את עוצמתו. מפחיד לחשוב לאיזו רמת אלימות אנו עלולים להתדרדר אם ראש הממשלה והשר לביטחון פנים לא יתעשתו מהר ויורו למפכ"ל לבטל את ההחלטה השערורייתית והמסוכנת הזאת".
 
יצויין כי במענה לפניית "מעריב אונליין" בנושא, מפנה משטרת ישראל את האחריות להחלטה להפסיק את אבטחת סניפי הביטוח הלאומי על לשכת היועץ המשפטי לממשלה בהדגשה כי כוח המשטרה ממלאת את הוראותיו.

כבר ביום שבת הוועד הארצי הודיע כי הסניפים יהיו סגורים החל מיום ראשון בבוקר לקבלת קהל. ההשבתה הגיעה בעקבות ההחלטה של מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להוציא את שוטרי משטרת ישראל המוצבים בסניפי המוסד החל מחודש אפריל. בתגובה, ועד עובדי הביטוח הלאומי התריע כי אם ההנחיה לא תשתנה, הפעילות תושבת כליל מראשית וללא הגבלת זמן מחשש ממשי של העובדים לשלומם ואף לחייהם.