שיחת האימה למוקד 100: כך נשמעה שירי סובול, הצעירה בת ה-18 מתל אביב הנאשמת ברצח אחותה, הילי סובול בשיחה למשטרה. בשיחה ניתן לשמוע את צעקותיה של שירי שאומרת "דוקרים את אחותי בבכי". הצעירה נשמעת ממררת בבכי ואומרת את המיקום המדויק שלה. כשנשאלה מי דוקר את אחותה השיבה סובול: "אני לא יודעת" והוסיפה: "שיער שחור, ג'קט אפור". השיחה פורסמה היום (שני) בחדשות 2. 


"לא יודעת הכל דם אני מפחדת. בבקשה תבואו מהר. היא בת 18", אמרה שירי למוקדנית. בבהלה גדולה אמרה האחות למשטרה: "הוא ברח, הוא ברח, מהר, מהר, אחותי גוססת תעשו משהו". המוקדנית שאלה האם הדוקר הוא בן מיעוטים והאחות השיבה: "אני לא יודעת, הוא נראה ערבי".

כזכור, בשבוע שעבר הוחלט כי שירי סובול כשירה לעמוד לדין בגין רצח אחותה, כך עלה מחוות הדעת הפסיכיאטרית שהוגשה ביום רביעי שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לפני כשלושה שבועות שלח בית המשפט את הצעירה להסתכלות בבית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל, שם נערכה לה שורת בדיקות, בסיומה קבעו רופאי בית החולים כי הנאשמת ברצח אחותה מבינה את מעשיה לכאורה והבינה אותם גם בשעה שביצעה אותם. עם זאת, התפקוד הקוגניטיבי שלה נמצא גבולי ובזמן הקרוב ייערכו לה בדיקות נוספות, כדי לקבוע את מצבה השכלי.

בשבוע שעבר התקיים בבית המשפט דיון בהקראת כתב האישום, המייחס לשירי ולחברה ערן דוד עבירת רצח. במהלך הדיון שאלה השופטת, מרים דיסקין, את הנאשמים אם הם מבינים את העבירות המיוחסות להם והם השיבו בחיוב. סנגוריהם של השניים ביקשו זמן ללמוד את התיק והדיון הבא במשפט נקבע לארבעה במאי.

לפני שלושה שבועות הוגש כתב אישום נגד השניים, ממנו עולה לכאורה כי שירי סובול השפיעה, תכננה וצפתה ברצח אחותה, הילי סובול, מבלי לעשות דבר. כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין זהר דולב מפרקליטות מחוז תל אביב, מפרט כיצד במהלך השנים, חוו התאומות בנות ה-18 מריבות וסכסוכים רבים ונוקבים, "שהובילו את שירי לשנוא את המנוחה שנאה עזה" ושבעטיים אף הוגש נגד הילי כתב אישום בגין תקיפת אחותה ואימן. בעקבות זאת, הילי נשלחה למסגרות חוץ-ביתיות.


למעלה מ-130 דקירות


בין שירי לבין ערן התנהלה בשנתיים וחצי שקדמו לרצח מערכת יחסים רומנטית. על פי כתב האישום, לשירי הייתה יכולת השפעה רבה על בן זוגה והיא אף הייתה מודעת לכך ש"יעשה כל שתבקש ממנו". בין השניים נמצאו חילופי מסרונים, בהם ייחלה שירי למות אחותה. "נמאס לי לגור פה עם המשוגעת הזאתי", כתבה. "באלי שהיא תמות" (הטעות במקור, מ"ש), "הלוואי ערבי או מחבל ידקור אותה".

עוד על פי כתב האישום, בחודשים שקדמו לרצח, קשרו השניים לרצוח את הילי. ב-18 בפברואר, הם החליטו לממש את תכניתם, כשאמן של התאומות לא הייתה בביתן, בשכונת נחלת יצחק בתל אביב. לצורך כך הם הצטיידו בשני סכינים, בכפפות ובבגדים להחלפה. ערן פגש את הילי בכניסה לדירה, שם דקר אותה למעלה מ-130 דקירות, בכל חלקי גופה, "בידיעתה ובהסכמתה" של שירי. בחקירתו, תיאר ערן כיצד השתמש בשתי ידיו בתנועות סיבוביות, כדי לדקור את הילי באמצעות שני סכינים.

כל אותה העת צפתה האחות במתרחש. לאחר הרצח ניקה ערן את הדם מידיו, החליף בגדים והתחבא בחדר השינה של האם. בינתיים, שירי החביאה את שני הסכינים. אחד מהם הוחבא מאחורי ארון, כך שרק לאחר שהתבררו תוצאות נתיחת גופתה של הילי, לפיהן היא נדקרה שני כלי נשק, שבו החוקרים לדירה ואיתרו את הסכין השנייה.