שביתת בוחני הנהיגה ועובדי משרד התחבורה נמשכת. אליהם יצטרפו מחר (שלישי) מקומות עבודה נוספים בשירות המדינה, ובהם משרד הבריאות, משרד התקשורת, משרד הרווחה, משרד המשפטים, הנהלת בתי המשפט, רשות ההגירה והאוכלוסין ואחרים. 
מחאת בוחני הנהיגה נמשכת והצעדים הארגוניים בשירות המדינה מתרחבים. בישיבה מיוחדת שקיים היום יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, עם בוחני הנהיגה ששובתים זה השבוע השלישי ברציפות, הוא הודיע כי הוא מעמיד לטובתם את קרן השביתה. מחאת הבוחנים החלה בעקבות פרסום המכרז הממשלתי שמטרתו להפריט את מבחני הנהיגה ולהעביר את הבוחנים למעמד של עובדי קבלן. השיח של ההסתדרות עם משרד התחבורה בנושא מצוי במבוי סתום עמוק. שר התחבורה, ישראל כץ, נחוש להפריט את מבחני הנהיגה המעשיים.

ניסנקורן הבהיר היום: "ההסתדרות לא תישאר לעמוד מנגד בזמן שהמדינה ממשיכה לקדם תבניות העסקה נצלניות ומנסה להעביר עובדים למתכונת של עובדי קבלן. כולנו מאוחדים במאבק ולא ניתן לרפות את ידם של העובדים".

גם עובדי משרד הרווחה הודיעו הערב כי הם פותחים בעיצומים מחר, שבמסגרתם לא תתקיים קבלת קהל ומענה טלפוני. העילות, לטענת העובדים, לשביתה הן הרפורמה בתחבורה הציבורית שבעקבותיה קוצצו באופן משמעותי החזרי הנסיעות לעובדים, פגיעה במתן הלוואות מסובסדות לעובדים הזקוקים  לסיוע, העסקתם של עובדים בדרך של חוזים אישיים בניסיון לפגוע בכוחה של העבודה המאורגנת בשירות המדינה, הזדהות עם מחאת בוחני הנהיגה ופגיעה בהחזר ההוצאות לעובדים עם מוגבלות.

מחר יימשכו זה היום השני העיצומים של עובדי לשכות הבריאות, משרד הבריאות ועובדי המעבדות. ביחידות המשרד לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה טלפוני. חלק מהשירותים החיוניים של משרד הבריאות יינתנו כסדרם גם במהלך השביתה, ובהם טיפול במכשירי שיקום וניידות לנכים, ועדות רפואיות וערר שהוזמנו מבעוד מועד, תחנות טיפת חלב, הנפקת רישיונות קבורה ואישור תרופות מצילות חיים במחלקת הרוקחות.
כמו כן, תימשך השביתה גם במעברי הגבול, שיהיו סגורים לייבוא ולייצוא של מוצרי מזון ולא תהיה אפשרות להכניס ולשחרר סחורות בנמלי הים והאוויר. לעיצומים מחר יצטרפו גם עובדי משרד המשפטים, שלא יעניקו מענה בכל יחידות המשרד ברחבי הארץ וגם עובדי הנהלת בתי המשפט, שלא יקיימו קבלת קהל וצפויים לשבש שירותים נוספים. 
 

גביית קנסות

בנוסף לכך, תופסק גם פעילותה של רשות האכיפה והגבייה שאחראית לגביית הקנסות, האגרות וההוצאות למדינה ולא ניתן יהיה לשלם קנסות שונים, ובהם קנסות תעבורה, קנסות שהוטלו על פי חוק העבירות המנהליות וקנסות למשרדי ממשלה שונים.
עובדי משרד התקשורת לא ינפיקו רישיונות לציוד קצה לתאגיד השידור החדש. הצעדים הארגוניים המתוכננים בשירות המדינה יכללו מחר גם את עובדי רשות האוכלוסין וההגירה, שלא ינפיקו תעודות זהות ודרכונים.
בהסתדרות מדגישים: "ההחלטה להקים את מטה המאבק של עובדי המדינה והנקיטה בצעדים ארגוניים רקמו עור וגידים על רקע הרחבת תבניות העסקה פוגעניות בשירות המדינה, קידום צעדים חד צדדיים בעלי השלכות שליליות על העובדים והניסיון לכרסם בכוחה של העבודה המאורגנת, תוך רמיסת הנורמות הנהוגות ביחסי עבודה קיבוציים, כגון העסקת עובדים בחוזים אישיים וניסיון להעביר עובדי מדינה למעמד של עובדי קבלן".
עוד דווח היום כי סניפי המוסד לביטוח לאומי ברחבי הארץ יישארו סגורים גם מחר, זה היום השלישי ברציפות. ועד העובדים מדגיש כי הסניפים יישארו סגורים לקהל עד שתתבטל החלטת מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, בהנחיית היועץ המשפטי הקודם לממשלה, להוציא את השוטרים במדים מסניפי המוסד.
"לנוכח העובדה כי גם מחר לא יוצבו שוטרים במדים בסניפי הביטוח הלאומי, מעדכן הוועד הארצי כשירות לציבור ולמניעת טרחה מיותרת מהאזרחים שעלולים להגיע לריק, כי לצערנו גם מחר לא תתקיים קבלת קהל בסניפי המוסד בכל רחבי הארץ", כך אומרים בוועד. עוד מסר הוועד כי "הוועד הארצי של עובדי הסניפים במוסד לביטוח לאומי נאלץ לבטל את קבלת הקהל לאחר שכל פניות הנהלת המוסד וההסתדרות לראש הממשלה, לשר הרווחה, ליועץ המשפטי ולמפכ"ל המשטרה כדי שיביאו לביטול ההחלטה השערורייתית לא נענו", כך הם מדגישים.