כדאי להישאר בבית: תושבים בשכונות רבות בחיפה וסביבתה דיווחו הבוקר (שלישי) על מפגע ריח ״תרופתי״ חזק באוויר ועל כאבי ראש ומזג האוויר הערפילי לא מוסיף לאווירה. בארגוני סביבה שונים פנו אל איגוד ערים חיפה להגנת הסביבה בטענה כי הדיווחים מגיעים מכל רחבי אזור מזרח חיפה הגובל ב״עמק הפטרוכימי״ של אזור בתי הזיקוק ומשכונות כמו רמת אלון, רמת רמז, נווה שאנן, רמת ספיר, הטכניון וכן נשר והקריות.



באיגוד ערים חיפה אמרו לפעילים כי הם מכירים את הדיווחים ואנשי האיגוד מסיירים בשכונות מהם מגיעים הדיווחים על מפגעי הריח, אבל מדגישים כי הנוהל הוא הערכת מצב עם משרדי הגנת הסביבה והבריאות האמונים על אזהרות לציבור. משום מה עד לשעה זו הוחלט בהתייעצות עם משרדי הממשלה שלא לצאת באזהרה כזאת לציבור מטעם גורם ממשלתי, אבל באיגוד ערים מפרץ ממליצים באופן חריג לסובלים מבעיות נשימה ולאנשים מבוגרים להישאר בבית.



כזכור, רק לפני כחודשיים מאות הפגינו בקריית חיים נגד זיהום האוויר בחיפה בעקבות המחקר של אוניברסיטת חיפה על כך שהזיהום גורם לתחלואה בקרב התושבים. חברת הכנסת יעל כהן פארן, נציגת התנועה הירוקה במחנה הציוני, דיברה בהפגנה והתייחסה להתקפות וללחצים שמופעלים על תוצאות וצוות המחקר שחשף נתונים נוספים אשר מחזקים את הטענה שיש קשר הדוק בין הזיהום במפרץ חיפה לבין הגידול בתחלואות ובמחלות הסרטן בקרב התושבים.