תגידו שלום למדוזות: לקראת עונת הרחצה שנמצאת ממש בפתח (נפתחת בתשעה במאי), הגיעה היום (שלישי) בשורה משמחת במיוחד - מעתה אין עוד סיבה לחשוש להיכנס לים כי אולי תצאו עם צריבה לא נעימה של היצור חסר החוליות, הפרימיטיבי ובעיקר החלקלק והמכאיב - המדוזה, כי הוחלט להזהיר אתכם מראש על ידי הצבת דגל סגול בחופי הים שיתריע מפני מדוזות ובעלי חיים ימיים נוספים.



הרשויות שבשטחן חופי רחצה מוכרזים, יצטרכו במקרים בהם ישנה סכנת מדוזות להניף את הדגל בצבע סגול והוא יתריע מפני הסכנה. הדגל, למקרה שתהיתם, יהיה בגודל 50 על 50 סנטימטרים וצורתו משולש. הוא יוצב על תורן בכניסה הראשית לחוף כיתר הדגלים בחוף המתריעים על מצב הים. בנוסף, שר הפנים אריה דרעי, שמשרדו אחראי על החלטה זו, הודיע לאחרונה כי בעונת הרחצה הקרובה, הכניסה לחופים תהיה בחינם. 



השר דרעי אמר לאחר חשיפת פתרון הדגל הסגול: "בטיחות הציבור בראש מעייננו וזה אמצעי נוסף לטובת הציבור. זאת לאחר שכבר הוריתי כי בעונת הרחצה הקרובה הכניסה לחופים תהיה בחינם. אנו נפרסם בקרוב קמפיין שכותרתו שאין לרחוץ בים ללא מציל. הנפת הדגל הסגול הוא צעד נוסף בהגברת המודעות לסכנות הטמונות בחופי הרחצה״.