האקרים הפעילים בארגון אנונימוס צפויים לפגוע היום (חמישי) במערכות מחשבים גדולות של חברות וגופים ישראלים. כוונתם לבצע את התקיפה נודעה למומחי אבטחה ישראלים, שנערכו מראש ויתכנסו בבוקר במשרדי חברת "ארנסט אנד יאנג" בתל אביב כדי לנסות למזער נזקים. המתקפה של אנונימוס היא חלק מפרויקט מתמשך שנקרא אופ ישראל (אופריישן ישראל).
 
יוזם המבצע הוא גדי עברון, אחד מראשי קהילת הסייבר בישראל, שרתם עשרות מומחים שהסכימו להגן על המחשבים המותקפים. אחד מהם הוא מני ברזילי, מהמרכז הרב תחומי לחקר הסייבר באוניברסיטת תל אביב. לדבריו, "מדובר במבצע שבו הפעילים שמזהים את עצמם עם אנונימוס קוראים לחבריהם לתקוף אותנו בכל החזיתות בעת ובעונה אחת כדי להגביר את האפקטיביות של המתקפה".

בתחילת החודש שעבר, האקרים פרצו למחשב של משרד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. היה מדובר במחשב נייד שלא הכיל חומר מסווג ולכן לא נגרם נזק לביטחון המדינה. בבדיקה לא נמצאו מחשבים נוספים ש"נדבקו" בתוכנה. מחשב זה הצטרף לרשימה של גופים שהותקפו, בין היתר בעיריות רחובות, ההסתדרות הרפואית, רשות המים ורשות החשמל וגם חברות כמו "אמדוקס" ו"יס פלאנט".

דאעש בתגובה: "אידיוטים"


בנובמבר בשנה שעברה, האקרים של אנונימוס הכריזו על "יום הטרלה מיוחד נגד דאעש" וקראו לתומכים לפתוח במתקפה מקוונת נגד קבוצות טרוריסטים המזוהות עם ארגון המדינה האסלאמית וללעוג להן ברשת. ההכרזה התבססה על כך שהמדינה האסלאמית מבצעת שימוש נרחב ברשתות החברתיות לצורך הפצת תעמולה וגיוס תומכים.

כבר בחודש אוקטובר האחרון האקרים מאנונימוס הבטיחו לרדוף אחרי ג'יהאדיסטים ברשת בעקבות מתקפת הטרור בפריז, שבה נהרגו למעלה מ-130 בני אדם. עם זאת, אנשי דאעש, אשר משתמשים במספר אפליקציות קידוד כדי לתקשר ולהשתמש במדיה החברתית מתחת לרדאר, לא מתרשמים מהאיומים. בתגובה להכרזת המלחמה, יחידת לוחמת הסייבר של דאעש החלה להשתמש באפליקציית טלגרמו שמקדדת הודעות בסמארטפון, וכינתה את אנונימוס - "אידיוטים".