הפרופסור הפרובוקטור אמיר חצרוני פרסם פוסט בפייסבוק בו הציע לשטוף את רצפת הבית עם דגל ישראל או טלית. בעקבות המקרה, הוא עלול להיחקר במשטרה, אך לא נראה שזה מטריד אותו: "אני מחזיק בתפיסת עולם אנטי-ציונית", הסביר חצרוני לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM".  בעבר יצא חצרוני את הארץ באופן מתוקשר לתקופה קצרה לפולין, וטען כי הוא לא מתכוון לחזור לישראל.



"לטעמי הקמת מדינת ישראל הייתה טעות היסטורית גדולה. זה נשמע קיצוני, אבל העובדה שיש תורים כאלה ארוכים בשגרירויות של מדינות אירופה, של אנשים שרוצים דרכון אירופי, ואין תורים כאלה בשגרירויות ישראל באירופה, אומרת שהרבה מאוד אנשים חושבים כמוני, שזו הייתה טעות, ושצריך לברוח מכאן ולסדר נתיב מילוט. זאת עובדה. 

"זו תפיסת עולמי, אני גאה בה, אני לא מתבייש, אין בה שום דבר לא חוקי, ואני מביע אותה. חבל מאוד שארגוני ימין קיצוני קיקיוניים במקום להתמודד בשיח הציבורי עם תפיסת העולם הזו ולהגיד שאני לא מתייחס לאלפיים שנות גלות ומתרפס בפני האירופים. רצים למשטרה, כמו אחרוני היהודונים שרצים לפריץ" מר חצרוני. 

גזית שאל את חצרוני על אמירתו בנוגע לדגל והטלית, והפרופ' השיב: "הפוסטים שלי הם כולם בגדר חופש ביטוי, בוודאי שאני לא מכריח אף אחד לשטוף רצפה בצורה כזו או אחרת. חוק הדגל הוא חוק פשיסטי, שמתאים לצפון קוריאה, ולממשלה ימנית שאפילו לא עושה את שיטות הימין. היא הרי לא מגרשת ערבים ומספחת את השטחים לרעת כולנו, היא מתעסקת עם פרופסור חצרוני ועם אנשים שהם מתנגדים לדעותיהם הפוליטיות. כל המירי רגביזם והמיקי זוהריזם, ועם חוק הדגל".
 
גזית הזכיר שיהודים נשרפו בכבשנים בעודם עטופים בטלית, ושהפגיעה של חצרוני היא גם בניצולי השואה, ובבני הדורות השני והשלישי. "אני מטייל כרגע עם חברתי הערבייה בספרד", סיפר הפרופסור בתגובה, "אם היינו מקבלים במאה ה-15 את ההצעה הנדיבה של האינקוויזיציה, לא הייתה שואה, לכולנו היה דרכון אירופאי, היינו נהנים מהחיים, סוף שבוע ארוך, סייסטה". "ולא היינו יהודים", ענה גזית. "לא יודע אם זה כזה הפסד גדול, נראה לי הפסד מאוד קטן", הגיב חצרוני. גזית שאל את חצרוני אם ישוב לישראל ונענה: "נראה לך שאני עבריין נמלט? נראה לך שעל עבירות כאלה יש לי מה להתבייש לומר את דעתי?".
 
"חצרוני הוא אדם קיצוני ואנטישמי", מיקי זוהר. צילום: פלאש 90
"חצרוני הוא אדם קיצוני ואנטישמי", מיקי זוהר. צילום: פלאש 90

 
לדברי הפרופסור השיב חבר הכנסת מיקי זוהר מ"הליכוד": "מר חצרוני הוא אדם מסוכן, קיצוני, אנטישמי. הוא אדם שלא ראוי בכלל להיקרא יהודי ולהיות חלק מאזרחיה ותושביה של מדינת ישראל. המקום שמתאים לו זה רחבי האנטישמיות האירופאית שבולטת לעין. כאדם, שבצורה בלתי מוסברת הוא נצר לעם היהודי, ושאני מתבייש שהוא נצר לעם הזה, עוד מעיז לפגוע ולהכפיש את שמה הטוב של מדינת ישראל, ושל המסורת והעקרונות היהודיים, שעליהם מושתתת הזכות שלנו על הארץ הזה. ומסתבר שהוא עבר על החוק. האיש הזה ראוי לגור אולי ברשות הפלסטינית, אולי ברחבי אירופה, פה בישראל אין לו מקום. אני מציע לו לא לחזור ארצה, אלא להישאר איפה שהוא נמצא. שם הוא כנראה יסתדר הרבה יותר טוב. פה בישראל הוא פשוט לא רצוי".
 
בתגובה אמר חצרוני לגזית: "אני משועשע מזה שחבר כנסת אומר לי לא לחזור לארץ כדי להימנע מחקירת משטרה. כשהוא אמר שאני 'אנטישמי' זו פר-אקסלנס הוצאת לשון הרע, בחסות היותו חבר כנסת שנהנה מחסינות. אין לי דבר וחצי דבר נגד העם היהודי. נכון, אני חושב שזה עם לא הכי הכי מוצלח מבחינה היסטורית. כלומר ההיסטוריה באה ואומרת שאנחנו נכשלנו. אבל אין לי דבר נגד העם היהודי. אני אישית לא שמח שאני יהודי, מודה, אני לא שמח על זה. אבל ממש אין לי דבר נגד העם היהודי. אני בספרד אתמול הייתי בכנסייה של המלכה איזבלה, שגירשה את היהודים מספרד ב-1492. זה כמובן היה צעד מזעזע, אבל להגיד שאני לא מבין אותה כשאתה מקבל את מיקי זוהר? אני מבין אותה. גם אני לא הייתי רוצה את מיקי זוהר אצלי במדינה. אני לא הייתי מגרש אף אחד, כמובן, אבל הייתי שמח אם הוא לא היה".
 
"אין לי שום כוונה לא לחזור לישראל", הדגיש חצרוני, "מדינת ישראל זו המדינה שבה אני נולדתי, אני אזרח בה מכוח חוק האזרחות. הוריי הגיעו ארצה בשנות ה-30 ושילמו כסף עבור קבלת האזרחות הישראלית ואני חושב שהם עשו טעות מאוד גדולה, חבל מאוד שלא עשו את זה בשוודיה". גזית שאל את חצרוני אם הוא מתכוון לחיות בישראל את אחרית ימיו, נענה: "אינני יודע מה הן תוכניותיי. אם יציעו לי מחר הצעה טובה בגרמניה ודאי שאקח אותה".

עריכת תוכן: אסף נבו