יו"ר הועד הארצי של עובדי הביטוח הלאומי, ירון צרפתי, התבשר הערב (חמישי) כי שוטרי משטרת ישראל ישובו לאבטח את סניפי הביטוח הלאומי ברחבי הארץ. לאור זאת, הורה הוועד הארצי לחזור ולקיים קבלת קהל, כבר החל מיום ראשון הקרוב. זאת לאחר שביתה בת חמישה ימים מהרגע שנודע כי השוטרים לא יוצבו יותר בסניפים.

צרפתי ביקש להודות לשר הרווחה חיים כץ, ששיחותיו עם היועץ המשפטי לממשלה והשר לביטחון פנים, הביאו לחידוש הצבת השוטרים במדים בסניפי המוסד לביטוח לאומי ברחבי הארץ.
"כפי שהצהרנו מראש, הפסקת קבלת הקהל נועדה אך ורק לשם תכלית אחת: להבטיח את שלום הציבור והעובדים ולא לשום השגת הטבות או תנאים כלשהם", ציין צרפתי והודה גם ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי ולמנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, הפרופסור שלמה מור יוסף, על מאמציהם להחזרת השוטרים לסניפי הביטוח הלאומי.
המוסד לביטוח לאומי, הזרוע העיקרית של הביטחון הסוציאלי בישראל, משותק כאמור זה שבוע ימים והיום כבר החלו להיראות סימני מצוקה מול הסניפים הסגורים ברחבי הארץ של מאות אזרחים הזקוקים לשירותי העובדים, אשר השביתו את הסניפים מתחילת השבוע. ההשבתה החלה בשל הפסקת האבטחה בסניפים על ידי משטרת ישראל בהוראת היועמ"ש. ועד העובדים הזהיר כי בכל שנה מתמודדים בסניפי הביטוח הלאומי עם מאות תקריות אלימות של אזרחים מתוסכלים כלפי העובדים והורה על השבתה של הסניפים ללא הגבלת זמן. 

במשטרת ישראל הפנו את האחריות להנחיית היועמ"ש ונראה כי המשבר הגיע למבוי סתום. במהלך השבוע שותקה לחלוטין עבודת הביטוח הלאומי בכל הנוגע לקצבאות, תביעות וועדות לשלל הפניות אליו בנושאי אבטלה, תאונות, נכויות ועוד. בימים האחרונים עשה שר הרווחה חיים כץ מאמץ מול משרדי המשפטים וביטחון הפנים כדי ליישב את המחלוקת על האחריות לביטחון בסניפי הביטוח הלאומי והצליח להשיב את לאחור את הוראת היועמ"ש ואת השוטרים לסניפים כבר מיום ראשון הקרוב.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיב לסיום השביתה ואמר: "אני מברך על ההבנות אליהן הגענו. ההבנות הן תוצאה של איחוד כוחות ושכל ישר של כל הגורמים. ערב חג הפסח ישנה חשיבות רבה שסניפי הביטוח הלאומי יעבדו כסדרם ויתנו את השירות הטוב ביותר לאזרחים. בחודשים הקרובים נשב ביחד ונמצא את הפתרון הטוב ביותר למען כל הצדדים, תוך שימת דגש על בטחונם האישי של העובדים. ברצוני להודות לשר חיים כץ שנרתם למען מציאת פתרון המשבר שהביא לסיום השביתה".
 
מטעמו של שר הרווחה חיים כץ נמסר: "אני מודה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על הובלת הפתרון לסיום השביתה בביטוח הלאומי. במהלך 3 החודשים הקרובים נגבש פתרון קבע לטובת השארת שוטרים בסניפי הביטוח הלאומי".