מפלגת "יש עתיד" יצאה היום (שבת) במהלך גיבוי נרחב לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון, נגדו נשמעות בימים האחרונים התקפות הולכות וגוברות מהימין, שהגיעו עד לכרזות נאצה שהופצו השבוע. יו"ר המפלגה, 'יש עתיד', סיפר באירוע שבתרבות ביקנעם כי שוחח אתמול עם יעלון ואמר לו כי "'יש עתיד' מצדיעה לך על העמידה המוסרית, חסרת הפשרות, על הדרך שבה אתה מתמודד עם ההתקפות".

לפיד הוסיף וסיפר כי אמר ליעלון ש"זה בלתי נסבל ושנתמוך בו ושאנחנו מאחוריו". "זה לא דיון בין ימין לשמאל אלא בין אנשים מתונים ושפויים לבין קיצוניים מופרעים, ואנחנו לא ניתן להם להרוס את המדינה הזו", אמר לפיד באירוע השבתרבות. לפיד ביקר את הקואליציה על כך שאינה מגבה בצורה מספקת את יעלון ואמר כי "להנהגה יש תפקיד לעשות את מה שנכון ומוסרי, ולא רק לחשוב על הפריימריז. העובדה שאין קול חזק יותר מתוך הממשלה של גיבוי לשר הביטחון היא תעודת קלון לממשלה הנוכחית".

הכרזה שהופצה נגד יעלון

 

חבר הכנסת עופר שלח הוציא גם הוא הודעה לעיתונות בה כתב: "יש לי ויכוחים לא מעטים איתו בענייני מדיניות, אבל על דבר אחד אין חולק: יעלון הוא איש ישר, הפועל מתוך ערכים ומחוייבות עמוקה. ההתנפלות, של הקבוצה האלימה בירכתי הימין, שיש לה היום נוכחות של ממש גם במרכז הליכוד, מאיימת על כל מה שממלכתי בישראל. זה טירוף, והוא קורה לנגד עינינו. ראש הממשלה פירסם תגובה מהוססת להגנת שר הביטחון שלו. כמו ה"ככה וככה" שלו בעניין הירי בחברון, כמו ה"כן ולא" שלו בעניין הנשיא או בית המשפט העליון. אין מה לצפות מנתניהו. האנשים ההגונים, מכל המפלגות, צריכים לתמוך עכשיו בבוגי יעלון - לא כי הוא צריך את זה, אלא כי המדינה צריכה".
גם יעקב פרי דיבר באירוע שבתרבות, ברעננה, והצטרף לגינויים: ״השיח הציבורי בקרבנו הולך ומקצין. אנחנו נתקלים כמעט יום ביומו בהתקפות חסרות רסן 'על קברינטי הצבא'. התוקפנות הזו יכולה להביא את החברה הישראלית להתרסקות ולהתפרקות״.
בתוך כך, לפיד התייחס בשבתרבות לדברים שאמר השבוע ח"כ סמטוריץ' וטען כי מדובר ב"פיגוע הסברתי". "אני עוסק הרבה בהסברה בחו"ל. ואני אומר לך שסמוטריץ הוא פיגוע. הוא מתייצב לצד שוברים שתיקה בהשמצת שמה של ישראל בחו"ל. אי אפשר רק לגנות את הדברים שלו אלא צריכים לנקוט נגדו צעדים. זו גזענות מגונה ובזויה וראויה להרחקה מחוץ למחנה הישראלי. זה הדבר הכי לא יהודי שאמר ח"כ יהודי", אמר לפיד.