רוכב אופניים כבן 8 נהרג היום (ראשון) מאוטובוס בעת שנסע ברחוב שמואל הנביא בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא במצב אנוש עם פגיעה רב מערכתית, תוך כדי שהם מבצעים בו פעולות החייאה. טרם הובהרו נסיבות התאונה. מאוחר יותר מת הילד מפצעיו. 



חובש מד"אבניה מימון פחה שהגיע למקום סיפר: "סמוך לאוטובוס שכב על הכביש רוכב אופניים כבן 8 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית קשה, אזרחים שהיו במקום סיפרו לנו שהוא נפגע מאוטובוס, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה כשמצבו אנוש".



דודי שקלאר, מתנדב באיחוד הצלה שהגיע לזירה, סיפר: "מדובר בילד שרכב על אופניים ונחבל קשות בראשו ובגפיו כתוצאה מפגיעת אוטובוס בינעירוני. כשהגעתי לזירה יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הילד היה ללא הכרה וללא דופק ונשימה. ביצענו בו פעולות החייאה תוך כדי שלמקום הגיעה ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהעבירה אותו תוך כדי המשך פעולות החייאה לבית החולים".



מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי מאז 2008 מתו 26 ילדים בישראל כשרכבו על אופניים. בשנת 2015 אירעו 4 מקרי מוות, כתוצאה מתאונות אופניים בהם מעורבים ילדים שרכבו על אופניים.  בשנת 2016 התרחשו שני מקרי מוות, אחד של ילד שרכב על אופניים וחצה את הכביש בחולון ואחד של הילד שנהרג היום בירושלים.   הרוב הגורף של הנפגעים בתאונות בהם מעורבים אופניים הינו בנים, כשקבוצת הגיל הבולטת הינה 10-14.           
אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אמרה: ה"שנה אנו עדים לפגיעות ולטרגדיות קשות בהם מעורבים ילדים שרכבו על אופניים וחצו את הכביש.  רק בחודש שעבר, ילד בן 11 נהרג מפגיעת אופניים בחולון,  ובשבוע שעבר שני ילדים שרכבו על אופניים נפגעו בתאונות דרכים שונות.  
בשנת 2015 חלה עלייה במספר מקרי התמותה: 4  ילדים נהרגו כתוצאה מרכיבה על אופניים, בהשוואה לארבע השנים שקדמו לה בה אירע מקרה תמותה אחד בשנה".
"מדי שנה מעל ל-700 ילדים מתאשפזים בגין תאונות אופניים פגיעות ראש מהוות את הפגיעה השכיחה ביותר לתמותה ולהיפגעות קשה.  הורים, חשוב להדגיש בפני הילדים שבעת חציית הכביש על הילד לרדת מהאופניים ולחצות בהליכה את הכביש. בנוסף, קסדה היא האמצעי היעיל ביותר לצמצום פגיעות ראש היא מפחיתה עד 88% מפגיעות ראש ומוח. בכדי להביא לצמצום התופעה, יש להדגיש בפני הילדים להקפיד על חבישת קסדה בצורה נכונה".

תאונה קשה בין משאית לרכב פרטי על כביש 65

 בתאונה קשה בין רכב פרטי למשאית על כביש 65, דרומית למחלף גולני. חובשים של מגן דוד אדום קבעו את מותו של גבר, כבן 40, ופינו באמצעות מסוק ילד בן 7, במצב קשה, לטיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה. 


התאונה בכביש 65. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
התאונה בכביש 65. צילום: תיעוד מבצעי מד"א



פאראמדיק מד"א אייל בן משה שהגיע למקום סיפר: "מדובר בתאונת חזית צד קשה מאוד, נהג הטנדר שנפגע ממשאית נלכד במושב הנהג כשהוא מחוסר הכרה עם פציעה רב מערכתית קשה, ניסינו להעניק לו טיפול רפואי תוך כדי פעולות החילוץ אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בשטח. ילד כבן 7 ששכב על הכביש בסמוך לרכב טופל במקום ופונה לבי"ח רמב"ם במסוק מד"א כשהוא בהכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית. נהג המשאית נבדק בשטח ולא נזקק לטיפול רפואי."

תאונה בין שני רכבים ואוטובוס: בת שנתיים וחצי במצב קשה


מוקדם יותר במהלך הבוקר אירעה תאונת דרכים קשה בכביש 204, בה נפצעו חמישה בני אדם. בין הפצועים פעוטה בת שנתיים וחצי במצב קשה, שסבלה מחבלת ראש ופונתה מהזירה במסוק לבית החולים "סורוקה" כשהיא מורדמת ומונשמת, ואושפזה ביחידת טיפול נמרץ ילדים. כמו כן נפצעה קשה אישה בשנות ה-40 לחייה והיא סובלת מחבלת בטן. שלושה פצועים נוספים נפגעו באורח בינוני וסובלים מחבלות ראש ובטן. התאונה הקשה התרחשה בין שני רכבים פרטיים ואוטובוס בין ירוחם לדימונה, סמוך לשמורת האירוסים. בוחני משטרת ישראל החלו בחקירת נסיבות האירוע.



שמעון בן לולו, חובש בכיר במד"א שהגיע למקום סיפר: "יחד עם אזרחים שהיו במקום חילצנו מהרכב הראשון פעוטה כבת שנתיים שנפצעה בראשה. היא הורדמה והונשמה בשטח ופונתה במסוק מד"א לבי"ח 'סורוקה' כשמצבה קשה, אישה כבת 40 שנפצעה באורח קשה וגבר כבן 40 שנפצע באורח בינוני שהיו עם הפעוטה ברכב פונו לבי"ח סורוקה כשהם סובלים מחבלות ראש ובטן. גבר כבן 70 שהיה ברכב השני טופל במקום ופונה לבי"ח 'סורוקה' כשהוא במצב בינוני וסובל מחבלות בגב ובגפיים ונהג האוטובוס גבר כבן 35 שנפצע באורח קל עד בינוני טופל במקום ופונה גם הוא לבי"ח 'סורוקה'".