היום הקטלני שעבר היום (ראשון) בכבישי ישראל מצטרף לנתונים קשים מתחילת השנה: מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת 2016 נהרגו 87 בני אדם בתאונות דרכים. חמישה מתוכם הם ילדים, כולל רוכב האופניים בן השמונה שנהרג היום מפגיעת אוטובוס. 



למעשה, אומר שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק, "כמעט בכל יום בממוצע נהרג אדם בתאונת דרכים במדינת ישראל". לדבריו, "מדינת ישראל לא יכולה לקבל את הנתון הקשה הזה בשלוות נפש ולא לעשות דבר. משרד התחבורה חייב להאיץ את הטיפול בכבישים האדומים והצמתים המסוכנים ולהחזיר את 200 מיליון השקלים שקוצצו. במקביל חייבים להאיץ את רכישת הנידות לאגף התנועה כדי להחזיר את ההרתעה לכבישים ולמנוע תאונות דרכים. הצלת חיי אדם בכבישים חייבת להיות בראש סדר העדיפויות של ממשלת ישראל".

הילד שנהרג בירושלים הוא לצערנו ממש לא מקרה נדיר. מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בעשור האחרון נהרגו 20 ילדים ו-226 ילדים נפצעו קשה. על פי הנתונים בשנת 2015 נהרגו ארבעה ילדים כאשר רכבו על אופניים,ו-20 ילדים נפצעו קשה.

זירת התאונה בה נהרג הילד רוכב האופניים בירושלים. צילום: דוברות מד"א ירושלים
זירת התאונה בה נהרג הילד רוכב האופניים בירושלים. צילום: דוברות מד"א ירושלים



כביש 65 -  כביש אדום שגבה חיים של עשרות 

 
בתאונה נוספת שאירעה היום בכביש 65 נהרג אדם בהתנגשות עם משאית. כביש 65 הוא כביש אדום שגבה את חייהם של עשרות בני אדם בשנים האחרונות. לפני כשלושה חודשים נהרג ניב גלאם ז"ל כאשר חצה את הכביש. 
 
על פי נתוני עמותת אור ירוק, בעשור האחרון (2005-2014) נהרגו בקטע הכביש בין עפולה לצומת קדרים 58 בני אדם בתאונות דרכים ו-1,726 בני אדם נפגעו, 187 קשה. במהלך אותן שנים אירעו בקטע הכביש שמונה כ-40 קילומטר מעל 550 תאונות דרכים.

בתוך כך, היום הודיעה המשטרה כי לאחר פעילות מאומצת פענחה את תאונת ה"פגע וברח" שארעה בשבוע שעבר בחולון. ביום רביעי האחרון נפגע קשה הולך רגל כבן 60 בתאונת"פגע וברח" בכיכר קוגל בחולון. על פי החשד, רכב מסחרי פגע בהולך רגל וברח מהזירה לכיוון מזרח, לרחוב מקווה ישראל.
 
היום נעצר הנהג החשוד, תושב חולון בן 39 וכן נתפס רכבו. הנהג, אשר חשוד כי בנוסף נהג בהיותו בפסילה, יובא בשעה הקרובה להארכת מעצר לבית המשפט השלום בתל אביב.