משפחה שהביאה את תינוקה לטיפול בבית החולים "לניאדו" בנתניה הגישה תביעה נגד בית החולים. בתביעה נטען שרופאי בית החולים חבשו את איבר המין של התינוק, שדימם אחרי ברית המילה, באופן שגרם נזקים לאיבר. "שעתיים אחרי הברית הגענו הביתה, וראיתי שהוא מדמם", שחזרה אימו של התינוק בראיון לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה". "הזמנו אמבולנס והתווכחתי איתו שלא ייקח אותנו ל'לניאדו', כי פחות רציתי לשם". לאחר שהגיעו לשם בכל זאת, סיפרה האם ש"כל התחבושות התפוררו לרופא האורולוג בידיים. הוא היה ממש לחוץ שקיבל את התינוק הזה מדמם. הוא לא ידע איפה לשים את הלחץ שלו. הוא חבש אותו עם כל כך הרבה תחבושות שזה היה נראה כמו כדור טניס על האיבר שלו. אשפזו אותנו ללילה".


"בינתיים באו רופאים לראות שזה בסדר, אבל לא פתחו את התחבושת ולא כלום, הספיק להם שהיא טיפונת רטובה, אמרו לי שזה בסדר, הוא עושה פיפי", המשיכה האם, "שחררו אותנו ככה, עם התחבושת, ואמרו לי לחזור למחרת כדי להוריד אותה. עשה לי לא טוב מבפנים להשאיר אותו ככה עם תחבושת על האיבר שלו. קראתי למוהל והוא הזדעזע שבכלל שחררו אותנו בצורה כזאת. הוא פתח את החבישה ואז התברר שכנראה נכרך חוט מאחת התחבושות על העטרה וזה חנק לו. נהיה נמק, וברוך השם שגילנו את זה בזמן. כרגע אנחנו עוד לא יודעים מה הנזק. כרגע האיבר שלו מצולק ואין לו צורה של בולבול".



עורכת הדין המייצגת את המשפחה בתיק, עדי ברוורמן אברג'יל, הוסיפה: "הטענה המרכזית היא שבוצע טיפול לא נכון. תחבושת הלחץ שהולבשה על איבר המין זה לא נהוג. הם השאירו את התחבושת, עצרו את הדימום, ובמקום להסיר אותה מיד כשהבחינו שהדימום הפסיק, הם השאירו אותה. בעצם כל התחבושת שנשארה על איבר המין גרמה לנמק. הנזק שנוצר לו כולל גם עצירת שתן, ופתח השופכה זז, שינה את המיקום שלו.

"אם כל גבר ממוצע מטיל את מימיו מקצה איבר המין, אצלו הפתח זז, והוא עבר ניתוח לתיקון המום הזה, והרחבת פתח השופכה, שהפך להיות צר מאוד. התינוק סובל מכאבים איומים ובוכה בכל פעם שהוא מטיל את מימיו". תגובת בית החולים "לניאדו": "כתב התביעה מתברר בימים אלה. אנחנו לומדים את הפרטים ונגיב במפורט בבית המשפט, בו מתנהל התהליך".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו