מהלך יוצא דופן: גוף רבנים ורבניות אורתודוקסי קובע לראשונה במסמך הלכתי, כי "חד מיניים יכולים להוציא את הרבים ידי חובה ולשמש בכל התפקידים הקהילתיים". בכנס הלכתי ראשון מסוגו שערך הערב (ראשון)  "ארגון רבני בית הלל" להכלת החד-מיניים בתוך הקהילות הדתיות, שנערך בבית מדרש "מתן השרון" ברעננה, הוצג המסמך בו נכתב: "אנשים בעל נטייה חד מינית – אין בהם כל פסול הלכתי או מוסרי. קהילות רבות לא מדירות מתוכן מי שנכשלים בעבֵרה - הן במצוות שבין אדם לחברו והן במצוות שבין אדם למקום כמו חילול שבת - וכך היא הרוח העולה מהנחיית רבים מרבותינו, ועל כן יש להפעיל גמישות זו גם ביחס למי שנכשל באיסורים הקשורים לחד מיניות".

עוד נכתב במסמך כי "האיסור ההלכתי הקיים בקשרים חד מיניים הוא מעשה העבֵרה ולא נטייתו של האדם. במהלך הדורות ניתנו ביאורים שונים לתופעת החד מיניות, ולפי חלקם הנטייה צומחת אצל האדם ללא בחירתו החופשית. על רקע זה אי אפשר לגנות את הנטייה ואף לא לצוות עליה. ואכן ציוויי התורה וההלכה אינם מתייחסים אל הנטייה, אלא אל ההיבטים המעשיים שהם בחיריים". 

במסמך הודגש כי "על פי התורה וההלכה המעשים אסורים ולא הנטייה, ועל כן אנשים בעל נטייה חד מינית, גברים או נשים- אין בהם כל פסול הלכתי או מוסרי; הם חייבים במצוות התורה, יכולים להוציא את הרבים ידי חובה ולשמש בכל התפקידים הקהילתיים ככל חבר או חברה. כל יהודי כלול בברית שבין ריבון העולמים לכנסת ישראל ויש לאפשר לו לממשה. הזכות לחסות תחת כנפי השכינה היא מוחלטת ואין להעמיד שומרים בכניסה לבית המדרש ולבית הכנסת. אין זה מתפקידנו לבדוק בציציותיהם של מי שבאים לשפוך לבם לפני אביהם שבשמים".

"זה אינו סוד שמי שגילה שהוא הומו או מי שגלתה שהיא לסבית הרגישה מנוכרת ומנותקת מהקהילה הדתית", אמר בכנס יו"ר רבני בית הלל הרב מאיר נהוראי. "זה אינו סוד שאנחנו העדפנו להתעלם ולא לדון בסוגיה זו. זה היה מחוץ לתחום. הגיעה העת לדון באומץ ויושר כיצד ניתן לשלבם בתוך הקהילה. ההצלחה לכך תלויה בשני הצדדים גם יחד. גם בחשיבה בתוך מסגרת הקהילה וגם מצד הלהטבי"ם. מדובר בתהליך ולא בפתרונות קסם – היום באנו לפתוח את השיח".
 

אביה של שירה בנקי ז"ל: "הלכה בשמם של ערכים ליברלים" 

עוד מודגש במסמך כי "קיים איסור חמור לבזות ולבייש כל אדם מישראל או לזלזל בו, וכי איסור זה מועצם דווקא כלפי מי שמצבו החברתי מעורער ולעתים יש נטייה להתכבד בקלונו. ובכך נכלל  גם בעל נטייה חד מינית שיש לקיים בו את מצוות 'ואהבת לרעך כמוך' ללא סייג. התלמוד  מדגיש כי העונש על גרימת בושת ברבים לחברו חמור מן העונש של עבֵרת עריות. אנחנו קוראים לקהילות לא לדחות אבן אחר הנופל, ולמצוא את הדרך לאפשר לאנשים אלה החפצים להיות חלק מהקהילה הדתית לעשות זאת מבלי להטיל עליהם מגבלות נוספות על אלה המקובלות בקהילה ביחס לעוברי עבֵרה".

בין הנוכחים בכנס: מיקה ואורי בנקי, הוריה של שירה בנקי ז"ל שנרצחה במצעד הגאווה האחרון בירושלים, יו"ר ארגון רבני בית הלל הרב מאיר נהוראי, ראש בית המדרש ההלכתי של בית הלל הרב עמית קולא, הפסיכולוג הקליני פרופסור טוביה פרי העוסק רבות בסוגיית הלהט"בים במגזר הציוני דתי, נדב שוורץ מעמותת חברותא, הרב חיים נבון, הרב רפי אוסטרוף, הרבנית חנה פרידמן, עשרות חברי הנהלת בית הלל וכאמור מאות משתתפים.

"ברור לנו שאתם מזדהים עם כאבנו ושהסיפור לא נדחק לקרן זווית", אמר בנקי, "אבל בכל זאת אנחנו רוצים להתמודד עם הקולות שמנסים לראות בנו את האחר, כי הוא רחוק, כי הוא זר, כי הוא חסר אחריות. שירה הייתה נערה מקסימה אחות נהדרת ובת נפלאה. היא הלכה בשמם של ערכים ליברלים ודמוקרטים. כולנו חיים בחברה שסועה, אנו צריכים לאמץ את הסובלנות. אני מוכן להתפשר כדי לחיות יחד בשלום. אנחנו כחילונים עושים ויתורים במרחב הציבורי. טוב לי להיות יהודי, אבל אני לא מוכן להיות דתי. האם שמענו קריאות לצאת נגד אנשים הלא מקיימים את כל תרי"ג המצוות. כולנו חיים בחברה שסועה, אנו צריכים לאמץ את הסובלנות".