תקרית אלימה התרחשה היום (שני) בצפון כאשר מפגינים שפכו מים לעברו של סגן השר ירון מזוז, והוא בתגובה קרא לעברם: אספסוף". האירוע התרחש במהלך הפגנה של אלפי חקלאים, שהפגינו ליד מושב אביבים בגבול הצפון, במחאה נגד הרפורמה המתוכננת בענף הלולים. 



מזוז עלה על הבמה בהפגנה ואמר: "אנחנו באנו לתמוך בכם, הגזירה לא באה מהליכוד, היא באה משר החקלאות. לא ייתכן שייפגעו באנשים שכל מה שיש להם זה הפרנסה של הלולים, לא ניתן שיפגעו בכם! אני מבטיח לדבר על כך עם ראש הממשלה". 
על כך שקרא למפגינים אספסוף הגיב סגן השר: "האמירה כוונה למפגינים שהתפרעו והחליטו לתקוף אותי משום מה ולא לכלל המפגינים. אם מישהו ראה בכך אמירה פוגענית, אני מתנצל". 

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, התייחס למהומה שפרצה הפגנה: "מדובר בכאבם ובמצוקתם של מגדלי הביצים שיצאה מכלל כל שליטה. עם זאת, אמירתו של ירון מזוז היתה לא במקום ועל כן הוא התנצל בפני המפגינים". 

 צור אמר בהפגנה כי מבחינת החקלאים מדובר במלחמה על הבית: "אנחנו נמצאים כאן היום מול מעוז החיזבאללה בגלל שאנחנו משדרים מלחמה, אבל מסוג אחר. מלחמה על הבית, על הפרנסה של כ-2800 לולנים. אבל המקום הוא גם סימלי- אנחנו, החקלאים שומרים על גבולות המדינה, השדות שלנו הם הביטחון הקיומי וגם הביטחון התזונתי של כל אזרחי המדינה". 
 
הוא הוסיף כי "אסור לנו לתת יד לרפורמה שתפגע בפרנסה של אלפים מתושבי האזור ובני משפחותיהם, אסור לנו להסכים להיכנס למעגל אבטלה כי אין עוד מקורות פרנסה כאן וגם אין עוד חקלאות אחרת". לדבריו, "ייבוא לא יפתור את המצב ויביא להורדת מחירים לצרכן. יבוא לא רק שלא יוזיל אלא לטווח הארוך, מדינת ישראל תהיה תלויה ביבוא וההשלכות יהיו ברורות במלחמה הבאה או בחרמות הבאים שיושתו על מדינת ישראל״.