"נמאס לשתוק": יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו, הודיע היום (שני) כי מיד לאחר חופשת הפסח יתקיים יום מחאה ארצי שיכלול השבתה של יום הלימודים ביום ראשון האחד במאי, בכל בתי הספר העל יסודיים (כיתות י'–י"ב). במועצת התלמידים והנוער הארצית הדגישו כי הם תומכים באיגודים מקצועיים אך אינם מוכנים לשמש כבני ערובה שנפגעים בשל מאבקם של אחרים.



בטיטו אמר כי "המחאה הנה תוצר ישיר של מדיניות כושלת בה נוקטים ארגון המורים וועד בוחני הנהיגה אשר מקיימים את מחאותיהם, חשובות ככל שיהיו, על גבם של תלמידי ישראל. אנחנו לא נסבול מצב שבו תלמידי ישראל משמשים כשק החבטות במאבקי הכוח של ארגוני עובדים שונים במשק במסגרת עיצומים המופעלים כנגד מדיניות משרדי הממשלה".



עוד הוא אמר כי "מזה כחודש ועד בוחני הנהיגה משבית את מבחני הנהיגה המעשיים כמחאה על החלטתו של שר התחבורה, ח"כ ישראל כ"ץ, להפריט את מערך מבחני הנהיגה המעשיים. בנוסף, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע כי החל מהחזרה מחופשת הפסח ישבית את כל הפעילויות החוץ בית-ספריות בכל החטיבות העליונות ברחבי הארץ. לנוער נמאס לשתוק - מיד אחרי חופשת הפסח נצא ליום מחאה ארצי במהלכו נשבית את כל בתי הספר התיכונים במדינת ישראל בקריאה לשינוי המדיניות הפגומה בה מתנהלים סכסוכי העבודה במשק הישראלי".