בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה לחברת "ביטוח ישיר" להסיר באופן מיידי את קמפיין הפרסום המכונה "שוקה", בכיכובה של השחקנית שני כהן וקבע שהוא מהווה פגיעה בציבור סוכני הביטוח. חברת הביטוח אף נקנסה בסכום של 350 אלף שקל. כמו כן הוציא בית המשפט צו מניעה, האוסר על החברה להפיק או לפרסם פרסומות או לצאת בקמפיין, בו מוצגים סוכני הביטוח כנהנתנים, מיושנים, ומאותגרים טכנולוגית.

אריה אברמוביץ', נשיא לשכת סוכני הביטוח, שוחח הבוקר (שלישי) בנושא עם חגי גולן וענת דוידוב ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", ואמר: "פסק הדין שהתקבל אתמול היה צריך להתקבל כבר לפני הרבה זמן. הגשנו את התביעה הזו לבית המשפט כבר לפני חמש שנים ורק עכשיו קיבלנו פסק דין".

"השיימינג העסקי הזה שחברת 'ביטוח ישיר' עשתה לנו נוגע לכלל הציבור", הדגיש אברמוביץ', "אין עוד פרסומת כזו בכל שידורי הטלוויזיה. העניין הוא ההשמצות. אנחנו לא נגד חופש הביטוי, אלא נגד חופש הביזוי ומה שקרה פה זה לא בדיוק ביטוי". גולן ציין שסוכני הביטוח חוששים מתחרות ונענה: "אין לנו בעיה עם תחרות הוגנת. אנחנו אומרים שמי שרוצה להתחרות שיתחרה איתנו במשחק הוגן, בהגינות ושקיפות. בית המשפט כבר אמר שאי אפשר לעשות הון כספי על גב של מישהו אחר. שתבוא 'ביטוח ישיר' עם כל הכסף שלה ותספר כמה היא יותר טובה מאיתנו, אבל אי אפשר להשמיץ השמצה פרועה גוף של סוכנים, שהוא גוף מפוקח ועושה את עבודתו נאמנה, ועל הגב שלהם לעשות עושר, וזה מה שקבע השופט".

דוידוב שאלה כמה כסף הפסידו סוכני הביטוח כתוצאה מהקמפיין הנגטיבי שהופנה נגדם, ואברמוביץ'השיב: "לא הפסדנו מזה. אין לנו נתונים כמה לקוחות הפסיקו להשתמש בסוכנים או משתמשים בסוכנים, אנחנו לא יכולים לדעת. אני גם לא חושב ש'ביטוח ישיר' יותר זול מאיתנו. זה טוב לפרסומת. הצרכן הישראלי, וזו עובדה, רוב הציבור, עדיין משתמש בסוכני ביטוח וימשיך להשתמש בסוכני ביטוח, וימשיך להיעזר בסוכן ביטוח ולא במוקדן כזה או אחר, וזה בסדר"


עריכת תוכן 103 FM: אסף נבו