מנהיג מפלגת הימין הקיצוני ("החירות") באוסטריה, היינץ כריסטיאן שטראכה, הגיע אמש (שני) לביקור בישראל בתור אורח המועצה האזורית בקעת הירדן ומועצת יש"ע. שטראכה, שירש בתפקיד את יורג היידר הידוע לשמצה, סייר היום ביד ושם בלוויית השר לשעבר רפי איתן. שטראכה הניח זר בבקעת הקהילות היהודיות החרבות, ביקר במוזיאון יד ושם וגם באוהל יזכור, יחד עם מדריך מטעם יד ושם. מחר הוא אמור להשתתף בכנס גדול שיוזמת יו"ר מועצת בקעת הירדן, אלחיאני, נגד הכוונה לסנן מוצרים מתוצרת הבקעה, יהודה ושומרון ורמת הגולן.

חיים מילשטיין, המתאם את הביקור מטעם המארגנים, אמר כי "לכינוס מחר בבקעת הירדן הוזמנו נציגים ממפלגות שונות באירופה, אך רק שטראכה ונציג של מפלגת הליגה הצפונית מאיטליה הגיעו כדי להביע תמיכה נגד תנועת החרם על ישראל".
הנשיא לשעבר, שמעון פרס, נמנע מלפגוש את שטראכה בשל הרקע האנטישמי של המפלגה. גורמים בלשכת פרס אמרו כי ממשרד החוץ התקבלה חוות דעת פלילית שבה הומלץ לא להיפגש עם שטראכה מאחר שמפלגת החירות היא מפלגת ימין קיצוני שישראל לא מקיימת עמה קשרים.
 

"להפוך לכשר בישראל"


לפי דיווח בתקשורת האוסטרית שטראכה הגיע בישראל אתמול, עם עוד שני אנשים, בטיסת אל על. לפי הדיווח, מטרת ביקורו של שטראכה, שרצה לשמור על הביקור בסוד, "להפוך עצמו לכשר" בישראל ולנרמל את היחסים איתה.
 

FPÖ: Strache auf offizielle Einladung des Likud in IsraelFPÖ-Bundesparteiobmann HC Strache befindet sich derzeit mit...

Posted by HC Strache on Monday, April 11, 2016

במהלך ביקורו ייפגש שטראכה עם בכירים בליכוד. לפני חודשים אחדים ביקר בכנסת נציג מפלגת החירות האוסטרית במועצת עיריית וינה, דוד לזר, ונפגש עם שרים וחברי כנסת מהליכוד. הוא הגיע אז בהזמנתו של אלי חזן, מנהל קשרי החוץ הבינלאומיים של הליכוד. לזר אמר אז ל"מעריב": "מפלגת החופש האוסטרית אינה מפלגה אנטישמית וגם לא גזענית, היא אחת מידידותיה הטובות ביותר של ישראל באירופה".
בין מארחיו של שטראכה, ניתן למצוא את נשיא בית הדין העליון של הליכוד, ח"כ לשעבר מיכל קליינר, שאמר ל"מעריב אונליין": "שטראכה מועמד מוביל להיות הקנצלר הבא של אוסטריה, אין לנו הרבה ידידים באירופה. אנשי מפלגת החופש האוסטרית שוכבים על הגדר בשבילנו. שטראכה דאג לבטל אירוע שעמד להתקיים בווינה מטעם תנועת החרם נגד ישראל. מפלגת החופש האוסטרית מעולם לא היתה מפלגה אנטישמית והיא נחשפה על יד יורג היידר. שטראכה שחרר את מפלגת החופש ממורשתו של היידר והיא היום אחת מידידותנו הטובות באירופה".