חבר הכנסת לשעבר מהליכוד, משה פייגלין, הגן על דבריו של חבר הכנסת זוהיר בהלול בפוסט בפייסבוק. לפני כשבוע, טען בהלול בגלי צה"ל, כי הדוקר מחברון, אשר נורה למוות לאחר שהיה מנוטרל, אינו מחבל מאחר ותקף חיילים ולא אזרחים. בשבת לאחר מכן תהה חבר הכנסת מה ההבדל בין המחבלים הפלסטיניים לבין ארגוני המחתרות היהודיים לפני קום המדינה. דברים אלו עוררו סערה וגינויים רבים מחברי הכנסת מהימין ואף מאנשי מפלגתו שלו.



אם עד כה היחידים שבאו להגנתו של בהלול היו חברי הכנסת של מר"צ, אתמול הוא קיבל תמיכה מפתיעה במיוחד. חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, אשר עומד כיום בראש תנועת "זהות", כתב בפוסט בפייסבוק "כל עוד הריבון הוא אלוף הפיקוד, קשה לומר שזה לא שטח כבוש. כל עוד נמשך מצב הכיבוש, בהלול לא טועה". פייגלין המשיך וקרא לסיום המשטר הצבאי ביהודה ושומרון וסיפוח השטחים, תוך עידוד הגירת האוכלוסייה הפלסטינית משטחי ארץ ישראל. 


"כל עוד נמשך הכיבוש - בהלול לא טועה"

 
"למה בהלול טועה? למה התקפה על חיילים היא טרור? לשמאל אין תשובה", כתב פייגלין, "הימין (במקרה הטוב) טוען, שבשונה מחיילי המנדט הבריטי, חיילי צה"ל פועלים בארצם ולכן הטרוריסט הוא סתם רוצח ולא לוחם חופש (כמו לוחמי המחתרות). אני כמובן מסכים שזו ארצנו, אבל כל עוד הריבון הוא אלוף הפיקוד, קשה לומר שזה לא שטח כבוש. כל עוד נמשך מצב הכיבוש, בהלול לא טועה. אז די לכיבוש".

פייגלין ביקש לקדם את מפלגתו וכתב: "עם 'זהות' - נחיל את החוק הישראלי על כל חלקי ארץ ישראל שבידנו - נסייע בנדיבות ביד תושבי האיזור המעוניינים להגר (הרוב) - למצוא את עתידם במקום אחר - ונאפשר למי שיצהירו ויוכיחו את נאמנותם, לבחור בין תושבות, לבין תהליך ארוך ומפוקח של קבלת אזרחות - על פי השיקול הישראלי".





כזכור, הפרשה החלה כאשר בהלול התראיין בגלי צה"ל ואמר כי הפלסטיני שדקר חייל צה"ל בעיר חברון ונורה אחרי שהיה כבר מנוטרל, אינו מחבל. "המילה 'מחבל' הופכת להיות כוללנית והופכת כל פלסטיני לכזה", הסביר בהלול את עמדתו. לדבריו בכדי לקדם תהליכים מדיניים בין ישראל והפלסטינים חייב להיות שינוי בהתייחסות המילולית ולהגדרות הניתנות במהלך הפיגועים, ובשל כך הוא בחר שלא לכנות את הדוקר - מחבל. "כל מי שנאבק למען חירותו ולמען עצמאותו הוא מחבל בעיני הישראלים".

"מבחינת העם, כל פלסטיני שנאבק את מאבקו כדי להסיר את עוולות הכיבוש, נחשב מחבל", ציין, "אני מסכים שהדוקר הוא רוצח, אבל הוא לא מחבל. הבעיה שלי היא שהמילה הזו הופכת לכוללנית מדי והופכת כל פלסטיני למחבל".

בהלול גם עשה הבחנה בין מקרים שבהם מותקפים אזרחים לבין פיגועים המכוונים כלפי חיילי צה"ל ומתקנים צבאיים. "הסכמתי שמי שגודע את חייהם של משפחה שלמה הוא מחבל", הדגיש בהלול. "הם גם מחבלים וגם רוצחים שראויים לכל העונשים. כל אדם שרצח מישהו, שגדע את חייו של חף מפשע או ארב למשפחה שחוזרת מעבודתה הוא מחבל". לדבריו, "האנשים שתקפו משפחות בשנתם, לא יכולים להיחשב כמחבלים אם הם תוקפים מחנה צבאי".

תגובות זועמות לבהלול גם במחנה הציוני


במפלגתו של בהלול לא אהבו את ההתבטאות של חבר הכנסת והגיבו בחריפות. יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הבהרתי לח"כ זוהיר בהלול שאני דוחה ומגנה בתוקף את האמירות שלו ושעמדת 'המחנה הציוני' היא שמחבל הוא מחבל הוא מחבל, ולא משנה אם יצא לרצוח ערבים או יהודים". חבר הכנסת איתן כבל אמר: "לצערי, באמירתו בהלול קבע למעשה שהוא אינו חלק מהמחנה הציוני". כבל המשיך ואמר כי "אם אדבר במושגים שהוא מכיר, מעולם הספורט, לא רק שהוא לא שיחק קבוצתי, הוא ידע שאמירתו תפגע בקבוצה, ולמרות זאת הוא לא שתק - ובכך הוא הוסיף חטא על פשע".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברי ח"כ בהלול, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "דבריו של ח"כ בהלול מבישים. חיילי צה"ל מגינים בגופם על חיינו מפני מרצחים צמאי דם. אני מצפה מכל אזרחי ישראל, ובייחוד מחברי הכנסת, להעניק להם גיבוי מלא". ראשת מר"צ, זהבה גלאון, יצאה להגנתו של בהלול וטענה כי המחנה הציוני מתקרנפים ומנסים לחקות את הליכוד "האמירות של זוהיר בהלול הן לא העיקר בסערה הציבורית של הימים האחרונים. הסיפור האמיתי הוא על איך חברי הכנסת של המחנה הציוני זורקים את חברם לסיעה לכלבים, ועל למה הם עושים את זה. למרבה הזוועה, הסיבה היא ממש לא מה שהוא אמר, אלא העובדה שהוא ערבי", כתבה גלאון והוסיפה כי העבודה מנסה להפוך לליכוד: " רואים פה קמפיין פחדני ומבוהל של מפלגה, שמנסה בעקביות להפוך לליכוד ב', וכל פעם מחדש נחרדת לגלות שעדיין יש בה אנשים שמסרבים לקחת בזה חלק".