אשת העסקים, רעיה שטראוס, עוררה במהלך היממה האחרונה סערה לאחר שטענה כי במידה ואי אפשר לאכול עגבניות, כיוון שהן יקרות לסל המשפחתי, יש להימנע מאכילתן. שטראוס, אשר משתייכת לאחת המשפחות החזקות והעשירות בישראל, חזרה על הדברים בגלי צה"ל הבוקר, והתגובות הקשות כנגד האמירה לא איחרו לבוא.



מי שיצא בחריפות ובתקיפות כנגדה, היה שר האוצר, משה כחלון, אשר הגיע לנאום בוועידת הגליל, ותקף את התנהלות העשירים בחברה, כשהוא מכוון את דבריו גם ספציפית כלפי שטראוס עצמה. כחלון השתמש במילים קשות ואמר: "שמעתי את הדברים שאמרה אשת העסקים רעיה שטראוס. מדובר באנשים אטומים ומדושני עונג שנוזל להם שומן מהשפתיים אומרים לאנשים אחרים שלא יאכלו עגבניות. גברת רעיה, לא כולם נולדו במשפחת שטראוס. קודם תוותרי את על עגבניות ואחר כך תגידי לאנשים אחרים לא לאכול".

כחלון, אשר מנהל מלחמת חורמה בתקופה האחרונה בהטבות שמקבלים עשירי המדינה ויצא גם כנגד הבנקים, בניסיון להנחיל את הרפורמה שלו הוסיף ואמר: "לאן הגענו? תוקפים אולי שאני נלחם ביוקר המחיה בישראל. שאנחנו עוזרים לחלשים. זאת החברה הישראלית שרצינו? רק בספטמבר מכרו כאן עגבניות ירוקות ב-18 שקל לקילו. פתחנו מכסים ולא פגענו בחקלאים. וביום ראשון אני מגיע שוב לצפון בכדי לשבת איתם. אני מתחייב שאף חקלאי לא יפגע מהרפורמות שלנו".

שר האוצר התייחס גם לתכנית מחיר למשתכן ואמר: "בנק ישראל תוקף אותי שהכנסתי למעגל הביקושים אנשים שלא היה להם סיכוי לקנות דירה. כל החזרה שלי לפוליטיקה הייתה שווה את זה שאתמול בעפולה זוג עם ילד בן חצי שנה אמר לי שבלי התכנית לעולם לא הייתה להם דירה". בנושא העברת המכון הוולקני לצפון אמר שר האוצר: "אם זה יגיע לממשלה, אני אתמוך".