יצחק בוחבוט (48), שרצח לפני שבע שנים את אשתו רויטל בביתם, בבית שאן, שם היום (חמישי) קץ לחייו בבית הכלא שיטה (שאטה) בו ריצה את עונשו. דובר שירות בתי הסוהר מסר הערב כי "האסיר נמצא היום תלוי במפעל בו עבד בבית הסוהר שיטה. לאחר ניסיונות החייאה שבוצעו במקום, פונה באמבולנס של מגן דוד אדום לבית החולים 'העמק, שם נקבע מותו. הודעה נמסרה למשפחתו. יצחק בוחבוט, בן 47 מבית שאן, אב לשבעה, שפוט ל-24 שנים על רצח אשתו והחל לרצות את עונשו בחודש יוני 2009. נציבת בתי הסוהר רב גונדר עפרה קלינגר, הורתה על הקמת ועדת חקירה לבדיקת המקרה".



מקרה הרצח אירע ב-5 ביוני 2009 בלילה, לאחר שרויטל בוחבוט חזרה לביתה מבית הספר בקיבוץ שלוחות הסמוך לעיר מגוריהם. בעלה התנפל עליה, גרר אותה בשערות, חבט בפניה ודקר אותה תשע דקירות סכין בפניה, בגרונה ובצווארה ואף חתך את פניה, כל זאת לעיני שניים משבעת ילדיהם שהתעוררו משנתם. גם כשביקשו הילדים מאביהם שיחדל ממעשיו, לא שעה האב לתחינתם, גרם למותה של רעייתו ועזב את הבית כשהוא משאיר את הילדים בדירה. בדרכו השליך את הסכין באורך 16 ס"מ על גג בית ספר סמוך והסתתר עד שנלכד על ידי השוטרים.



"היא הייתה מכה אותו, הוא פחד ללכת לישון" 


שבוע לאחר הרצח הוגש נגדו כתב אישום בבית משפט המחוזי בנצרת עילית, בעקבותיו הורשע על סמך הודאתו ברצח רעייתו. בני משפחתו טענו בבית המשפט כי אבי הילדים נפל קורבן לרעייתו, שבמשך שנים התעללה בו והתאכזרה עליו עד שנשבר והחליט לפגוע בה. 



רויטל בוחבוט ז"ל. צילום רפרודוקציה: יגאל לוי



על בוחבוט נגזרו 24 שנות מאסר. במהלך הטיעונים לעונש ציינה הפרקליטות כי "הסכמת התביעה לענישה מופחתת נובעת מהרצון בהמשך ניהולו של התיק וכן לאור מצבו הנפשי של הנאשם. מדובר בנאשם שהיה באשפוז פסיכיאטרי ונמצאה בעיית הפרעת אישיות אגרסיבית פסיכופאטית בעברו. כמו כן, היה בשנים האחרונות לפני הרצח במצוקה נפשית וביצע ניסיון אובדני".



בדיון בהארכת מעצרו של בוחבוט שהתקיים שעות ספורות לאחר מכן עמדו לצדו בני המשפחה ויצאו להגנתו. "זה לא רצח, זו הגנה עצמית", זעקו בני המשפחה. הם סיפרו כי "היא התעללה בו במשך שנים והכתובת היתה על הקיר". לדברי קרוביו של הבעל, "הוא היה איש עבודה מסור שטיפל בילדים, כמעט לבדו". עוד ציינו בני המשפחה כי "היא היתה מכה אותו כל פעם, עד שהוא פחד ללכת לישון".



סנגוריו של הבעל, עורכי הדין יהל בן עובד ובועז ראובן הדגישו אז כי "הוא גבר מוכה שעבר התעללות מזה תקופה ארוכה". לדבריהם, "גם השכנים מספרים שהיא התעללה בו". עוד נמסר כי בחקירתו הסביר בוחבוט לשוטרים כי הוא לא זוכר כלום מאירוע הרצח, מלבד זה שאשתו הכתה אותו שוב. לדבריו, שבוע לפני המקרה הוא הגיש תלונה על עוד מכות מצידה.