לאחר הסערה שעורר תחקיר התכנית "עובדה" על רחבעם זאבי, בתו ערבה זאבי, התראיינה הערב (שישי) באולפן שישי בערוץ 2 ויצאה נגד ההאשמות שיוחסו לאביה, האשמות של תקיפות מיניות, קשרים עם העולם התחתון וחיסול מחבלים בניגוד להוראות. הבת סיפרה על ערב שידור התחקיר: "ראינו את זה כולנו, עם אמא האחים והנכדים. היתה לי תחושה אחת של עצב והמון כאב כי זה מוגדר כתחקיר. אבל זה היה שיפוט והוצאה להורג". הבת הוסיפה כי "לפני 15 שנה קיבלתי טלפון בבוקר שירו באבא שלי, עם התחקיר של עובדה ירו בו עוד פעם".



ביקורת על העיתונאית אילנה דיין אמרה בתו של זאבי כי "כל בית משפט היה רוצה לשמוע את הצד השני. אין צד שני איבדתי את אבא שלי לפני 15 שנים ברצח של מחבל פלסטיני. זו דיקטטורה תקשורתית של רצח שני. כדי לשאול אם זה קרה, צריך לשאול את הבן אדם, אבל הוא לא קיים. זה ללכת ולהעליל על אדם שלא יכול לתת את הצד שלו ואין נמוך מזה".



במערכת עובדה טוענים כי דיברו עם יותר ממאה נשים, אולם הבת טוענת כי אין מדובר בתחקיר הוגן. "לחקור מותר, אבל יש הבדל בין לחקור לעשות תכנית מגמתית, זה לנצל את הפריים טיים כדי להרוג אותו שוב. אנשים עוצרים אותי ברחוב ואומרים שמתגעגעים לאבא שלי. יש לי אמא בת 88, לא מגיע לה לעבור את הזבל ואת השיימינג שאנחנו עוברים. יש כאן אישה שאיבדה את בעלה לעזאזל".




"לא פולחן אישיות אלא הנצחה של ערכי א"י"


בתחקיר הובאו מעשים קשים נוספים, מעבר לעדויות על תקיפות מיניות. בין היתר, הוצגה עדות של העבריין הבכיר, טוביה אושרי, שהיה מקורב לגנדי, וטען כי שלח אדם לפוצץ את דירתה של העיתונאית סילבי קשת, מכיוון שכתבה טור ביקורתי נגד אופן התנהלותו של האלוף זאבי בבסיס הפיקוד שלו, בו בין היתר גידל גורי אריות שנהג להציג בפגישותיו. הבת התייחסה להאשמות ואמרה כי "היה 'בילד אפ' בנוי היטב שהיה מבוסס על אושרי, על עבריין מורשע. המילה שלו והמילה של אבא שלי שוות? רוצח מול גיבור ישראל".



לטענת הבת מדובר בשיימינג שעושה עוול לאביה. "אני מסכימה שצריך היה להביא את התחקיר לו הוא היה בחיים. תחקיר אובייקטיבי נותן לצופה הישר להחליט מה הוא חושב על האיש. פה לא היה שום דבר טוב, הרבה זבל והרבה לכלוך. כל השנים האלה דיברו טובות על אבא שלי, כל האלופים העריכו אותו ונתנו לו במה".



רחבעם זאבי ואשתו יעל. צילום: משה שי, פלאש 90
רחבעם זאבי ואשתו יעל. צילום: משה שי, פלאש 90



הבת ערבה הבהירה כי בניגוד לטענות שהועלו בעובדה מעולם לא הוגש כתב אישום נגד אביה. "בואו לא ניקח לאיש את מה שהוא עשה בבקעה ואת מה שהוא עשה למען המדינה בתור מצביא. יכול להיות שהוא עשה כמה טעויות בתור מפקד", הוסיפה זאבי.



עוד התייחסה הבת לקריאות לבטל את המימון להנצחתו של אביה על רקע התחקיר. "נעשה היום שיימינג ציבורי כשאומרים שצריך לבטל את המורשת שלו. זה לא תחקיר, זה לכאורה עובדות. זו לא עובדה, זה לכאורה סיפורים. במישור הציבורי ההנצחה שלו היא לא פולחן אישיות אלא הנצחה של ערכי ארץ ישראל. החלק הפוליטי שלו לא מונצח. הוא נרצח כסמל שלטון".