ד"ר יובל שטייניץ, שר האנרגיה, התארח היום (שבת) באירוע שבתרבות בחולון. שטייניץ התייחס לנרמול היחסים עם טורקיה ואמר:  "יש מגעים מתקדמים עם הטורקים. 90 אחוז מהדברים מסוכמים. הקמת נמל בעזה לא עולה במו"מ,אך יש לנו רעיונות שונים כמו  אי מלאכותי שיהיה תחת בקרה או ספינות שיגיעו לקפריסין ועוד. רעיונות מהסוג הזה ששמורים על השאלטר הבטחוני אצלנו ומשחררים את עזה כלפי העולם שווה לבחון".


 

שטייניץ התייחס לסוגייה אסטרטגית נוספת, מסירת האיים המצרים לסעודיה, שמעוררת מהומות כיום במצרים. ואמר "לא סוד שרמת התיאום בין ישראלים ומצרים טובה מאי פעם. לפני שבועיים הייתה לי מתוכננת פגישה עם שר החוץ המצרי בארבע עיניים, פגישה רמת דרג פומבית רשמית ראשונה מאז הדחת מובראק. לגבי האיים עצמם - ישראל ידעה מראש על ההסכם ואין לנו מקום להיות מודאגים. הסעודים הודיעו רשמית שם מקבלים את כל המחויבות שנחתמה בהסכמי השלום בין מצרים לישראל. התחייבות זו של הסעודים היא במידה רבה התחייבות כלפי ישראל". 

השר שטייניץ. צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90

כמו כן, שטייניץ הוסיף ומתח ביקורת חריפה על בית המשפט העליון, תוך שהוא מביע תמיכה בשרה איילת שקד. "צודקת שרת המשפטים. אני חושב שהביקורת על בית המשפט העליון מוצדקת. בית משפט עליון בישראל מתערב באופן קיצוני בהחלטות ממשלה ובסוגיות כלכליות ומדיניות כדוגמת הסכם הגז. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית וחלק מאד חשוב הוא חופש הביקורת כלפי כל מוסד כולל בית המשפט העליון. זה לגיטימי בדמוקרטיה – מי שתוקף את הביקורת ומנסה להדוף את הביקורת מערער את יסודות הדמוקרטיה. בג"צ אישר 90 אחוז ממתווה הגז, אבל העיר על סעיף היציבות. אנחנו כמובן נכבד את פסק הדין – למרות שהוא מלא אבסורדים, סתירות ומוטעה בבסיסו. אנחנו לא נערער על החלטת בג"ץ כדי לא לבזבז זמן ולהחמיץ את ניצול אוצרות הטבע של ישראל. אם לא נפתור את העניין תוך חודש חודשיים – אנחנו עלולים להגיע למצב שנפסיד את הביטחון האנרגטי ולא נצליח לנצל את אוצר הטבע הכי גדול לטובת אזרחי ישראל", אמר שטייניץ.