שניים מבכירי התקשורת הלכו אתמול (שבת) לעולמם לאחר מאבק במחלה קשה: הסופרת, העיתונאית והסטיריקנית דניאלה שמי (72) והעיתונאי אלישע שפיגלמן (71). שמי עבדה שנים ארוכות  בשבועון “העולם הזה” ולאחר מכן  ב”ידיעות אחרונות”, שם כתבה את הטור הפופולרי “דניאלה היקרה”, שבו השיבה על שאלות  קוראים.

שמי גם השתתפה בתוכניות רדיו וטלוויזיה רבות. בגלי צה”ל הגישה את התוכנית “יתוש בראש” ובערוץ 2 השתתפה בתוכנית “אין עם מי לדבר”, בהשתתפו  יאיר גרבוז, דני קרמן, יאיר ניצני, יהונתן גפן, אודיה קורן ומי שלימים הפך לנשיא המדינה - ראובן ריבלין. היא היתה נשואה לסופר ולעורך גבריאל מוקד ונישואיהם הסתיימו לאחר כשלוש שנים. היא נישאה שנית לסופר אהרון שמי, שהלך לעולמן ב־2010. בני הזוג הותירו אחריהם שני בנים, בהם גיא, גיטריסט בלהקת מרסדס בנד.
הנשיא ראובן ריבלין ספד לשמי בדף הפייסבוק שלו בו כתב: "בצער גדול שמעתי על מותה של דניאלה שמי, החכמה והיקרה. עיתונאית שנונה וחריפה שהיה לי הזכות לחלוק איתה מסך בתכנית הסאטירה 'אין עם מי לדבר'. את הביקורת הנוקבת שהעבירה, נהניתי לשמוע ולקבל, גם כשהיתה החריפה ביותר. היה לה חוש הומור מבריק, והיו לה אבחנות מקוריות והמלצות מעודדות, כמו זו, שנחרטה בזכרוני: 'תפוחי אדמה אינם משמינים. משמין רק מי שאוכל אותם'. דניאלה נפלאה, נוחי בשלום".

שפיגלמן היה מוותיקי הערוץ הראשון בטלוויזיה. בין השאר היה הכתב הכלכלי, ודיווח ראשון ב־1980 על המעבר מהלירה לשקל. בהמשך, כראש דסק הכלכלה בערוץ הראשון, הוא זכור מהעימותים הקשים שהיו לו עם שר האוצר באותן שנים, יורם ארידור. לאחר מכן  מונה לסגן הציר הכלכלי של ישראל בניו יורק. עם שובו לארץ המשיך לעבוד בתפקידים בכירים בערוץ הראשון ובין היתר ערך את מהדורת “מבט לחדשות”.
 
הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, בהם נטע שפיגלמן ששיחקה בתיאטרון “גשר”. לבקשתו של שפיגלמן, גופתו נתרמה למדע והוא לא יובא למנוחות.