משטרת ישראל סיכלה חיסול פלילי פלילי באזור השרון, שתוכנן באמצעות מטען חבלה גדול אשר הוסלק והועבר בין מקומות שונים ברחבי הארץ. מדובר בפעילות חוצה ארגוני פשיעה ומחוזות במשטרה שבמהלכה נעצרו שבעה חשודים באשקלון ובנתניה. בתום חקירה נרחבת הצליחו חוקרי היחידה המרכזית של משטרת ישראל לגבש תשתית ראייתית נגד החשודים בגין החזקה והובלה של אמצעי לחימה וכן סחר באמצעי לחימה מסוכנים וחמורים. פרקליטות מחוז דרום צפויה להגיש היום (ראשון) כתב אישום נגד שבעת החשודים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.



מחקירה של המשטרה עולה כי מדובר בשיתוף פעולה של ארגון פשיעה מהדרום עם ארגון פשיעה מאזור השרון שחברו יחדיו על מנת לחסל יעד משותף מוכר באזור השרון.



בין שבעת החשודים שנעצרו, חשוד אחד מוגדר יעד בכיר של יחידה מרכזית של משטרת ישראל וחשוד נוסף מוגדר יעד בכיר של יחידה ארצית במשטרת ישראל. שני החשודים המרכזיים הללו ניהלו את הובלת המטען והסתרתו.




כוח המשטרה הותקף בעת המעצרים


במסגרת פעילות מודיעינית אותר בתאריך 31.3.16 אמצעי לחימה בתוך חניון של בניין רב קומות בשכונת פואבלו אספניול בראשון לציון. למחרת שני החשודים המרכזיים קיימו תדרוך בפני חשודים נוספים, לרבות תדרוך על הפעלת אמצעי הלחימה. אחד החשודים הוציא את האמצעי לחימה והעביר אותו לחשוד אחר, שאמור היה להיות איש הביצוע.



עוד באותו יום הועבר אמצעי הלחימה על ידי החשודים בשיירת כלי רכב ליעד הסלקה נוסף, גג מבנה באזור חבצלת השרון. בשלב זה עלה כי אמצעי הלחימה שנמצא בגג המבנה בחבצלת השרון הוא מטען חבלה גדול יחסית שהוסלק בדרכו לפיגוע פלילי באזור השרון. יומיים לאחר מכן, בתאריך 3.4.16, נשלח חשוד נוסף להביא את המטען לביתו של אחד החשודים המרכזיים, ומשם הועבר לדירה אחרת של חשוד נוסף בנתניה.



כאשר התברר כי ישנו סיכוי ממשי שהמטען נלקח ממקום ההסלקה בחבצלת השרון לביצוע פיגוע פלילי וקיים חשש לביטחונו של הציבור, הוחלט בפיקוד היחידה המרכזית של משטרת ישראל על ביצוע מעצרים בו זמנית של כלל החשודים ועל תפיסת המטען.



במהלך פריצה במקביל לשלוש דירות באשקלון ובנתניה, שבוצעה באותו יום, נעצרו שבעת החשודים. במהלך המעצר תקפו החשודים את הכוח המשטרתי ואחד הקצינים נפצע קל. המטען אותר באחת הדירות ונוטרל למניעת פגיעה בחיי אדם.



הרכב שעלה באש בניסיון החיסול בתל אביב. צילום: חטיבת דובר המשטרה
הרכב שעלה באש בניסיון החיסול בתל אביב. צילום: חטיבת דובר המשטרה



בתוך כך ממשיך רצף החיסולים. כזכור, גבר בן 50 נהרג בפיצוץ רכב בחודש שעבר בצפון תל אביב. הרקע לאירוע פלילי ועל פי החשד מדובר בעד תביעה משמעותי נגד ארגון פשיעה במרכז. מדובר במי שבעברו היה מקושר בפרשת הונאה לאיש העסקים שמואל פלאטו שרון. על פי פרסומים מהעבר שימש יעד החיסול כקבלן ההצתות של שרון. רכב מסוג ג'יפ האמר שבו שהה הגבר, עלה באש ברחוב דבורה הנביאה בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לפצוע שנפצע באורח קשה וסבל מחבלה קשה בגפיים. כוחות משטרה והצלה רבים הגיעו למקום והפצוע חולץ על ידי חבלן. לאחר מכן פונה הגבר לבית החולים "איכילוב" בתל אביב, שם נאלצו לקבוע את מותו.