בתום מו"מ נפגשו הבוקר (ראשון) שר האוצר, משה כחלון, ושר החקלאות, אורי אריאל, עם נציגי החקלאים והחליטו כי ייחתם הסכם עקרונות בנוגע לענף ההטלה. במסגרת ההסכמות נקבע כי התכנון בענף ההטלה ומכסות הביצים יישמרו ל-15 השנים הקרובות וכי יוענקו מענקים ללולנים בגובה של 60% לשדרוג הלולים. עוד נקבע כי החקלאים יפחיתו ב-6 אגורות במחיר הביצה לצרכן באופן מדורג במהלך 7 שנים. בתמורה להורדת המחיר של המגדלים, התחייבו משרד האוצר והחקלאות, להפחית משרשרת השיווק במרווח הקמעונאי שלהן על הביצים.



מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אמר כי "שמירה על הלולים בצפון היא שמירה על הישובים, על גבולות המדינה וביטחונה. אני מברך את שרי האוצר והחקלאות שהפגינו מנהיגות וראו לנגד עיניהם את טובת עתיד הענף, החשיבות של הציונות, החקלאות וערך העבודה והייצור המקומי". עוד הוסיף צור כי "החקלאות רחוקה מהמקום הראוי לה. אנחנו בתחילתו של שינוי גדול שבו גם החקלאי יתפרנס בכבוד וגם הצרכן יקנה תוצרת חקלאית ישראלית טרייה ואיכותית במחיר הגון".



מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן טען כי מדובר בהישג גדול לחקלאות הישראלית. "טוב שהשכל הישר ניצח וכל הרעיונות ההזויים להפקיר את תושבי וחקלאי הצפון לתחרות אלימה שהייתה גוזלת את פרנסתם, התאדו באוויר על פי ההסכם לפחות ל- 15 השנים הבאות", הוא הוסיף.