שוב מקרה של השמדת בשר, עופות ודגים. מפקחי משרד הבריאות והווטרינר של עיריית מעלה אדומים ערכו אתמול על סניף רשת השיווק "זול ובגדול" בעיר והשמידו 60 ק"ג בשר עופות ודגים שתוקפם פג.



במהלך הביקורת נמצא כי העסק פועל במצב תברואתי כללי ירוד. בנוסף, הטיפול במוצרי הבשר, אחסונם ושיווקם ללא התנאים הנדרשים בחקיקה עלול להזיק לבריאות הציבור.



ממשרד הבריאות ועיריית מעלה אדומים נמסר כי הם נוקטים בצעדי אכיפה לרבות צעדים משפטיים כנגד עסק המזון.



בתחילת החודש נחשפה על ידי המשטרה רשת הברחת בשר מהרשות הפלסטינית. על פי החשד, חברי הרשת (ישראלים ופלסטינים) הכניסו במרמה את הבשר משטחי הרשות הפלסטינית לישראל במשאיות בעלות דפנות כפולות ובשיטות הסלקה נוספות. הבשר שהוברח לשטחי ישראל נמכר למסעדות מובילות ובעלות שם, וכן לחנויות שונות לממכר בשר, זאת תוך זיוף תאריכי התפוגה של מוצרי הבשר, תאריכי השחיטה והכשרות. 



יום לאחר מכן, תפסו המשטרה ומשרד החקלאות במפעל בשר בכפר כנא 12 טונות של בשר פסול, שמקורו ברשות הפלסטינית ובעל המפעל עוכב לחקירה. אירוע זה מתרחש בהמשך ישיר לאירוע שנרשם אתמול שבמהלכו נעצרו תשעה בני אדם בחשד שהפעילו רשת להברחת בשר משטחי הרשות הפלסטינית לישראל, בשר שהגיע למטבחים של מסעדות מובילות בארץ. החשד הראשוני הוא שמדובר באותו המפעל בו נתפס אתמול הבשר.

הבשר נתפס במהלך פשיטה של המשטרה ויחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות, כחלק מהמשך הפעילות שנחשפה אתמול. במשטרה הבהירו כי מדובר בבשר שאינו ראוי למאכל אדם. כמו כן מתעקשים במשרד הבריאות כי לא מדובר בבשר של חמורים וגמלים כפי שנטען תחילה, אלא בבשר שהוברח מהשטחים ומקורו בדרום אמריקה והוא הועבר לארץ באמצעים שאינם מתאימים להעברת בשר, ללא קירור ותנאים סניטריים נדרשים.