סתיו שפיר, ממובילות המחאה החברתית של 2011 וחברת כנסת מטעם סיעת המחנה הציוני, נאמה אמש באירוע הגאלה השנתי של שדולת השמאל למען ישראל בארצות הברית, ג'יי סטריט. שפיר נאמה בוושינגטון והופיעה בוועידה לצד סגן הנשיא ג'ו ביידן ומזכיר המדינה ג'ון קרי. 
בנאומה אמרה שפיר: "״פחד איננו אסטרטגיה פוליטית. החזון הציוני שעליו נלחמו עוד לא הושלם, וכל יום שעובר ללא יוזמה מדינית רצינית, מציב את הפרוייקט האדיר הזה, את העתיד שלנו, בסכנה. הסטטוס קוו גובה מחיר דמים כבד ומתמשך, מקצין את השנאה בין הצדדים ומרחיק את ישראל מבנות בריתה בקהילה הבינלאומית - לאזרחי ישראל מגיע יותר מזה. מגיע להם יותר מחזון קודר של מלחמה מתמדת". 

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. צילום: רויטרס
שפיר הוסיפה ואמרה: "הציבור הישראלי צריך להכריע בין חזון הימין לחזון שלנו: סיפוח השטחים יחד עם מיליוני הפלסטינים שחיים שם, ובכך לשים סוף לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית - או פתרון שתי המדינות והיפרדות מהפלסטינים, שיכול להבטיח את בטחוננו. כמעט 100% מהצמרת הביטחונית תומכת ברעיון שתי המדינות בידיעה שישראל תגן על עצמה טוב יותר בהינתן גבולות מוגדרים". 

כשעלה לנאום אחריה, סגן הנשיא ג'ו ביידן, הפתיע את שפיר ואמר: "אני מאחל שיהיה רוב בכנסת לעמדותיה של סתיו שפיר". ביידן נשא לאחר מכן דברים ביקורתיים כלפי ישראל וטען כי הממשל האמריקאי חש "תסכול עצום" ממשלת ישראל. הוא אמר כי ההרחבה השיטתית של התנחלויות שישראל מבצעת מקדמת אותה לעבר "מציאות של מדינה אחת".