הפרקליטות הצבאית החליטה היום (שלישי) לקבל את הערר שהגישה משפחת חסנו וליחס לפלסטיני המואשם בהריגתו עבירה של גרימת מוות בכוונה.  במהלך השבוע שעבר הוגש כתב אישום לבית המשפט הצבאי באיו"ש נגד צחבאן טיטי, בו הואשם בעבירה של הריגה, בגין גרימת מותו של אברהם חסנו ז"ל. לאחר הגשת כתב האישום, הגישה משפחתו של אברהם ז"ל ערר על ההחלטה בעניין סעיף האישום. 



המחבל, תושב דהריה, דרס את אברהם חסנו ז"ל ב-20 באוקטובר 2015 בצומת פואר הסמוכה לחברון. המחבל נמלט מהזירה והסגיר עצמו למנגנוני הביטחון הפלסטינים בתחנת משטרת דהריה. לאחר ששוחרר על ידי הפלסטינים, נעצר על ידי כוחות הביטחון הישראלים לאחר פעילות מודיעינית מאומצת. בחקירתו טען כי לא התכוון להרוג את חסנו וכי מדובר בתאונת דרכים.



עו"ד של משפחת חסנו, אופיר סבאג: "שמח לבשר שהצדק קיבל חיים חדשים היום. לאחר ישיבות אין סופיות עם הפרקליטות, צלילה לעומק החומרים והבנת התמונה באופן עמוק הבינו בפרקליטות את טעותם ושינו את התביעה מהריגה לרצח כפי שבאמת היה וכפי הראוי. אני מוסר כאן את תודתי והערכתי לכל האנשים שפעלו יחד איתנו בעניין ולמשפחה היקרה שסבלה כה רבות ונלחמה למען הצדק. כעת, שלב חדש לפנינו ונעשה הכל על מנת שהמחבל הנאלח יימק בכלא."
 

"רצחו את בעלי"


בשבוע שעבר התראיינה רותי חסנו, אלמנתו של אברהם חסנו ז"ל, שנדרס לפני כחצי שנה בצומת פואר הסמוך לחברון על ידי פלסטיני,  לגלי צה"ל לאור החלטת הפרקליטות הצבאית שהודיעה כי הדורס יואשם בהריגה ולא ברצח ואמרה: "אני רוצה להגיד לכל עם ישראל, ב-20.10 רצחו את בעלי, רצחו את אבא של הילדים שלי. אתמול רצחו את כל המשפחה מחדש, אני לא יכולה לתאר את פיק הברכיים, את זה שאי אפשר לנשום, שכל ילד בוכה, התאומים שלי בני 16 צעקו 'אנחנו לא הולכים לצבא', אתה מנסה לעשות סדר בבית, אבל אין מה להירגע".



בני הזוג חסנו. צילום: באדיבות המשפחה
בני הזוג חסנו. צילום: באדיבות המשפחה



"המחבל הזה הגיע במטרה לרצוח את אברהם", הדגישה רותי, "שמו מחסום וקרשים עם המסמרים שאברהם לא יוכל לעבור, הוא ניסה בדרך הראשונה לעצור את האוטו, לנסות לברוח הצידה אבל לא הייתה לו שום אפשרות, רגמו אותו באבנים. זה היה מתוכנן ומסודר, צילמו כל דבר שהוא עשה. אברהם היה צריך להגן על עצמו והדבר היחיד שהיה לו זו האלה. הנבלות האלה ידעו, הם פשוט תכננו סרט והסרט הזה לצערי הרב יצא לפועל".



רותי טוענת כי היא ואברהם נתקלו בדורס יום לפני פיגוע הדריסה: "שתי משאיות ניסו למעוך אותי ואת אברהם, אברהם הצליח לעצור את המשאית, אני ירדתי איתו ואני לא שוכחת את עיני האש האלה". עוד אמרה האלמנה: "במקום להגן על דם יהודי הולכים לתת את כל מה שאפשר לדם פלסטיני. במקום שיבואו לראות, הכל מתועד, הכל מצולם, אם באמת הוא רק הגיע לשם אז למה יש פפראצי על אברהם, הוא עלה עליו, כיוון את הגלגל, נסע הלוך ושוב. הכל היה מתוכנן".