התקדמות בחקירה: נעצר היום (רביעי) חשוד ברצח דבורה הירש, גרושתו של עד מדינה כנגד ארגון פשיעה בדרום, המרצה עונש של 11 חודשי מאסר בגין עבירות איומים כנגד הירש. חודש ושבוע אחרי שנרצחה הירש לעיני שלושת ילדיה, שעה שאלמוני הגיח לעבר רכבה וירה מספר כדורים שגרמו למותה, הצליחו חוקרי ימ"ר נגב לעצור חשוד בביצוע הרצח. בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים.



בבית המשפט טען נציג המשטרה כי החשוד רקם מזימה עם אחרים כדי לגרום למותה של הירש וסייע לרציחתה. השופט אמיר דורון קבע כי קיים חשד סביר למעורבות החשוד, אם כי ציין שמדובר בחשד מוחלש ביחס לעבירת הרצח. "מדובר בפרשייה סבוכה ורגישה שפעולות החקירה דורשות פרק זמן סביר לביצוען".



עו"ד ציקי פלדמן, המייצגת את החשוד, התייחסה לכך ואמרה: "מרשי נחשד כי סייע באיזשהו אופן לביצוע הרצח. הוא מכחיש, אין לו יד ורגל באירוע. אני מאמינה שמערכת אכיפת החוק תעשה את עבודתה נאמנה והוא ישוחרר בקרוב. מדובר בניצול ילד תמים שאין לו עבר פלילי, שלא קשור לעולם הזה. הוא נוצל באופן גס על ידי צד שלישי".



כזכור, הירש נורתה כשישבה ברכבה עם שלושת ילדיה ברחוב שדרות ירושלים בבאר שבע על ידי אלמוני שהתקרב עד לחלון הרכב. תחילה עלה חשד לפיו גרושה של הירש עומד מאחורי הרצח וזאת לנוכח מסיכת איומים שהשמיע כלפיה ובן משפחה נוסף גם ממקומו בכלא. בעבר העיד הגרוש נגד עבריין בכיר בדרום והוגלה מהארץ על ידי המשטרה תוך שהושם עם משפחתו בתוכנית להגנת עדים. בשלב מסויים חשף עצמו הגרוש בפייסבוק והוצא מהתוכנית, חזר לארץ ונקלע למשבר ביחסים עם הירש. הגרוש ביקש להשתתף בהלווייתה של הירש, ולצורך כך הגיש עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, אולם שירות בתי הסוהר התנגד למהלך, בין היתר מטעמי ביטחון.