תאונה קשה במנהרות הכרמל: 48 פצועים, בהם אחת במצב אנוש ושישה במצב קשה, בהתנגשות של אוטובוס במשאית הערב (חמישי) בעומק המנהרות בחיפה. הפצועים פונו לשלושה בתי חולים, ובהם צעירה כבת 20 במצב אנוש, שישה בינוני ו-34 במצב קל. המנהרות נסגרו לתנועה בשני הכיוונים.

האוטובוס שנפגע הוא קו 101 של אגד שיצא בשעה 19:50 מכיוון חוף הכרמל למרכזית המפרץ. מחקירה ראשונית עולה כי התאונה התרחשה לפי עדויות ראשונות כתוצאה מסטייה של האוטובוס ממסלולו והתנגש במשאית. מחקירה ראשונית של בוחני אגף התנועה עולה כי נהג האוטובוס סטה מסיבה לא ברורה מנתיבו ומעורבות המשאית בתאונה נבדקת.

בין הפצועים כאמור צעירה כבת 20 שנפגעה באורח אנוש, שישה באורח קשה, שישה בינוני ו-17 קל. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום הגיעו למקום, העניקו טיפול רפואי ופינו את הפצועים לשלושה בתי חולים.
 

"הנפגעים שכבו עם פציעות קשות"


נפתלי רוטנברג, מנהל באיחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירת תאונה קשה עם מעורבות אוטובוס שהתנגש בקיר ומשאית. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני ליותר מ-20 נפגעים במצב קשה, בינוני וקל. חלק מהנפגעים היו לכודים באוטובוס שהתנגש בקיר המנהרה וחולצו על ידי צוותי כיבוי".

פרמדיק מד"א ארז גלר הוסיף כי מדובר בתאונה קשה מאוד. ראינו אוטובוס מעוך ובסמוך אליו משאית. במקום שכבו פצועים עם פציעות קשות, חלקם בתוך האוטובוס. ערכנו מיון ראשוני והתחלנו להעניק טיפול רפואי לפצועים".

הצעירה כבת 20 שנפצעה אנושות הייתה ללא דופק וללא נשימה, העידו צוותי ההצלה ״מהר מאד התחלנו לבצע בה פעולות החייאה״. שישה פצועים נוספים קיבלו גם הם טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה, ושאר הפצועים מטופלים כשהם בהכרה וסובלים מפציעות שונות כשמצבם מוגדר בינוני וקל".

למרכז הרפואי רמב"ם פונו חמישה פצועים קשה מתוכם 4 מונשמים, 13 פצועים קל - חבלות חתכים ושברים סה"כ 18 ברמבם. שאר הפצועים פונו לבתי החולים האחרים בחיפה. פצועה קל מהתאונה סיפרה: "עמדתי במרכז האוטובוס , הוא נתקע בקיר בדופן המנהרה, נפלתי על הרצפה ולא זוכרת הרבה".
 
האוטובוס לאחר הפגיעה. צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז חוף



מבית החולים בני ציון מסר ד"ר מיכאל קפקא: "לבני ציון הגיעו 14 פצועים מתוכם פצועה אחת בינוני עד קשה והשאר פצועים קל  שעוברים כעת סדרת בדיקות מקיפה".

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", אוטובוסים מהווים כחצי אחוז מסך כלי הרכב על הכבישים בישראל, אבל מעורבים ב-4.5% מתאונות הדרכים הקשות וקטלניות. בסך הכול, כמאה בני אדם בכל שנה נהרגים בממוצע בתאונות דרכים של כלי רכב כבדים-אוטובוסים ומשאיות.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "אוטובוסים וכלי רכב כבדים מעורבים בשיעור גבוה יותר בתאונות דרכים מאשר חלקם בכלי הרכב, וזאת בשל גודל כלי הרכב ומשקלו. משרד התחבורה חייב לרכז מאמצים כדי לצמצם את מעורבותם הגבוהה בתאונות על ידי ביצוע יותר בדיקות תקינות, במקביל להגברת האכיפה המשטרתית על מהירות האוטובוסים ושעות העבודה של הנהג".
 

מוקדם יותר היום (חמישי) נהרג גבר בן 30 בתאונת דרכים בכביש 90 בסמוך למושב ארגמן. ההרוג הנו בן למשפחה חרדית שעשתה דרכה לצפון לחופשת פסח. גם באיזור עילבון נהרגה אישה. ההרוגה, בת 30 מכפר מע'אר נהרגה ככל הנראה לאחר שדלת רכבה נפתחה, מה שהוביל להתנגשות של רכב אחר בה.