עומסי תנועה כבדים צפויים היום (שישי) לפנות ערב בצירי תנועה ראשיים ובצמתים מרכזיים, כאשר עם ישראל ייצא בהמוניו לחגוג את ליל הסדר. בנתב"ג תוגברו הצוותים בשל הצפי לכ־1.1 מיליון נוסעים שיעברו בשדה התעופה במהלך חג הפסח – גידול של 14% לעומת אשתקד. במשטרת התנועה ממליצים לחוגגים להקדים את היציאה מהבית, לנוכח ניסיון העבר של פקקי ענק הנוצרים לקראת שעות הערב.



במשטרה מתריעים על כך שעומסים כבדים צפויים בצירים בין־עירוניים: בכביש 1 – בין שער הגיא לשורש; בכביש 2 – בין נתניה לצומת ינאי; בכביש 4 – בין פרדסיה לצומת עוגן; בכביש 6 – בין עירון לעין תות; בכביש 65 – צומת קרע־אום אל־פחם וגולני־קדרים; בכביש 38 – בין שער הגיא לבית שמש; בצומת שילת ובכבישי ליבת הצפון (77, 75, 722).



גם בתוך הערים יהיה פקוק בדרך לליל הסדר, והצפי הוא לעומסי תנועה כבדים בנתיבי איילון ובצירים מרכזיים בגוש דן ובערים בכל הארץ. מאות שוטרים ומתנדבים יוצבו במהלך ליל הסדר וימי החג בצירי תנועה ראשיים ובצמתים מרכזיים, ובמידת הצורך תהיה הכוונת תנועה ידנית. החל מיום ראשון הצפי הוא לעומסי תנועה כבדים בדרכים המובילות לפארקים, לשמורות טבע, ליערות ולמוקדי בילויים.


"יציאת מצרים" בנתב"ג

מזג האוויר היום יהיה חם מהרגיל, אבל בשעות הערב הוא צפוי להיות נעים יותר. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן ואדים דימנשטיין מסר כי במישור החוף הטמפרטורות יגיעו במהלך היום ל־28 מעלות ובערב הן יירדו ל־22־23 מעלות, עם בריזה נעימה. גם בהרים יהיה נעים יותר בשעות הערב, כאשר החום הכבד יחלוף. מזג האוויר החם מהרגיל יימשך גם מחר וביום ראשון, אבל עוד נתגעגע אליו. בימים שני־שלישי צפויה עלייה משמעותית בטמפרטורות ויהיה שרבי.



בעוד העומסים בכבישים צפויים להתחיל הערב, העומס בנתב"ג החל כבר אתמול. ברשות שדות התעופה ציינו שבמהלך היום עברו בשדה כ־70 אלף נוסעים. מרבית הנוסעים יצאו לחגוג את ליל הסדר ביעדים קרובים מעבר לים ביחד עם משפחותיהם, במה שנראה כ"יציאת מצרים". "ברגע האחרון החלטנו, כל המשפחה, לטוס לוורנה, שם נחגוג את ליל הסדר", סיפר אסף שמעון ממודיעין, שהמתין בתור לבידוק ביחד עם אשתו וארבעת ילדיהם, "כשהגענו לשדה ציפינו לתורים ארוכים יותר, אבל מתברר שזה לא היסטרי ובעצם די רגוע וסביר".



לא הרחק משם המתינו בצוותא שלוש משפחות עם ילדים בתור לבידוק לקראת טיסתן לברלין. "זו צריכה להיות חוויה מיוחדת, נהיה כולנו ביחד וזה מרגש. את ליל הסדר נחגוג בבית חב"ד בברלין, ומובן שגם נטייל בעיר", סיפר אלי בלינסון מהרצליה.



בשעות הבוקר התעורר חשש בנתב"ג מפני שיבושים בזמני ההמראות והנחיתות, בעקבות חסימות קשר במרחב האווירי בשדה שמקורן ברמאללה. במגדל הפיקוח נקטו משנה זהירות והוחלט לרווח בין הטיסות, דבר שיצר בתחילה עיכובים, אבל לאחר כשעה החסימות הוסרו ותנועת המטוסים שבה לסדרה. בניסיון לצמצם את התורים נערך מבצע לעידוד עריכת הצ'ק אין לקראת הטיסה כבר בבית, ואז נותר להמתין רק בתור מהיר לבידוק ביטחוני.



שר התחבורה ישראל כץ מסר כי העלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג צפויה להימשך גם בחודשים הקרובים. לדבריו, בעונת הקיץ יחול גידול של 10% במספר טיסות הנוסעים הסדירות לישראל וממנה לעומת קיץ 2015. כץ העריך שהסכם "שמיים פתוחים" שנחתם עם האיחוד האירופי בשנת 2013 נותן את אותותיו ומוביל מאז לגידול של עשרות אחוזים במספר טיסות הנוסעים לארץ. השר הוסיף וציין כי התחזית היא שמגמת הגידול במספר הטיסות תימשך בכל אחת מהשנים הבאות.