אור אלבז בת ה-17 וחצי, היא ההרוגה בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה אמש במנהרות הכרמל, כך הותר היום (שישי) לפרסום. הלווייתה של אלבז, תלמידת י"א בבית הספר חוגים שבחיפה, תתקיים היום בשעה 13:30 בבית העלמין כפר סמיר בחיפה. הצעירה נפצעה אמש אנושות ונפטרה לפנות בוקר מפצעיה. בהודעה מטעם בית החולים כרמל נמסר כי אלבז הגיעה לחדר המיון כשהיא ללא רוח חיים, ולאחר מאמצים וניסיונות החייאה נוספים של הצוות הרפואי נקבע מותה. בית החולים מסר כי הוא משתתף בצערה העמוק של המשפחה. 

37 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים באזור. בית החולים כרמל שחרר במהלך הלילה שניים שנפצעו קל. 20 פצועים נוספים עדיין מאושפזים במחלקות השונות בבית החולים. במרכז הרפואי בני ציון מאושפזים שבעה מפצועי התאונה, חמישה מהם במחלקה הכירורגית, כאשר אחת מוגדרת במצב בינוני ושניים מאושפזים במחלקת כירורגית ילדים. בבית החולים רמב"ם, שקלט תחילה 20 נפגעים, מאושפזים כעת 10 בני אדם, ביניהם ארבע במצב קשה, כשהם מונשמים ומורדמים אחרי שעברו ניתוחים בלילה. אדם אחד נמצא בהשגחה במחלקה נוירו כירורגית, שלושה בני נוער שמצבם מוגדר קל והם נמצאים בהשגחה בכירורגית ילדים ושני פצועים נוספים במצב קל שנמצאים עדיין תחת השגחה במיון, כאשר אחד מהם הוא נהג האוטובוס.



קרב גרסאות בין המשטרה לנהג


נהג האוטובוס, תושב חיפה בן 44, עדיין מאושפז כאמור בבית החולים אך הוא מוגדר כ"עצור" והמשטרה פועלת להאריך מעצרו בשלב זה. החקירה מעלה היום שתי גרסאות שונות בנוגע להשתלשלות האירועים. המשטרה טוענת כי התאונה נגרמה בגלל אירוע שהסיח את דעתו של הנהג, ולעומת זאת הנהג טוען כי התאונה נגרמה בגלל כשל טכני במערכת ההגה של האוטובוס, דבר שעל פי הערכות, גרם לו לאבד שליטה. 



הנהג, (44), מאושפז בבית החולים רמב"ם במצב קל עד בינוני וההערכה היא שהוא יבלה את השבת בבית החולים, ככל הנראה בהשגחה משטרתית. בשל היותו מאושפז, מעצרו של הנהג יוארך שלא בפניו בשעות הקרובות. בתוך כך, מעדויות שנאספו מנוסעים אחדים מתברר כי הנהג החזיר עודף לכמה מהנוסעים תוך כדי הנסיעה, אבל לא ברור האם העדויות האלה מאומתות לגמרי או שמדובר בעדויות שניזונו משמועה בקרב יושבי האוטובוס.



תאונת אוטובוס במנהרות הכרמל. צילום:דוברות איחוד הצלה כרמל



"פצועים צעקו לעזרה מתוך האוטובוס"


בתאונה הקטלנית שאירעה אמש נפצעו בסך הכל 48 בני אדם, כשאוטובוס מספר 101 של אגד סטה מסיבה שאינה ברורה עדיין מנתיבו והתנגש במשאית. האוטובוס יצא בשעה 19:50 מכיוון חוף הכרמל למרכזית המפרץ ולפי עדויות ראשונות, כתוצאה מסטייה של האוטובוס ממסלולו  הוא התנגש במשאית. בעקבות התאונה, המנהרות נסגרו אתמול לתנועה בשני הכיוונים ובמהלך הלילה נפתחו לתנועה מחדש. 


 


עדי זאבי, אחת מפצועות התאונה, שהייתה על האטובוס יחד עם חברתה, סיפרה אמש: "אני מרגישה די טוב, קצת הלם. אני ישבתי כמה שורות מאחורי הנהג, יצאתי בנס. אני זוכרת שהנהג היה לכוד בין שני כיסאות, היו זכוכיות שבורות. אני קצת מבולבלת עוד עדיין. היה הרבה דם, הרבה פאניקה ואנשים בכו, זה היה קשה".


פרמדיק מד"א עידן לביא שהגיע בניידת טיפול נמרץ של מד"א ראשון למקום התאונה, סיפר: "הייתה במקום המולה גדולה והמראה היה מזעזע. הבחנו בעשרות פצועים זועקים לעזרה מתוך האוטובוס, וחלקם שכבו והתהלכו מסביב לאוטובוס. ראינו צעיר כבן 18 שוכב בהכרה מלאה כשהוא סובל מפציעה קשה מאוד בגפיים העליונות ובסמוך אליו שכבה אישה כבת 50 מחוסרת הכרה ללא נשימה שסבלה מפגיעה רב מערכתית. בסיוע צוותים נוספים שלנו שהגיעו למקום הענקנו לאישה ולצעיר טיפול רפואי מציל חיים ופיננו אותם לבית החולים".
 
פרמדיק מד"א שי מורדוך שהגיע בין הראשונים למקום, סיפר: "המראה היה קשה מאוד. ראינו אוטובוס מעוך ופצועים רבים שכבו מחוץ לאוטובוס. בתוך האוטובוס נלכדו שלוש נוסעות שהיו מחוסרות הכרה וסבלו מפגיעה רב-מערכתית, שתיים מהן חילצנו והשלישית חולצה בסיוע כוחות הכיבוי. הענקנו טיפול מציל חיים והעלנו את הפצועות לניידות הטיפול הנמרץ שפינו אותם במהירות לבתי החולים. המשכנו במיון הפצועים ובטיפול הרפואי".