רינת גלמן, אלמנתו של רב-סרן אליאב גלמן ז''ל שנהרג לפני כחודשיים בשוגג על ידי חייל צה''ל במהלך נטרול מחבל בפיגוע צומת גוש עציון, ילדה לפנות בוקר (שישי) את בנו. גלמן נפצע אנושות בפיגוע שאירע ב-21.4 בצומת הגוש, לאחר שמחבל בן 27 מדורא שלף סכין ורץ לעבר הטרמפיאדה לידה שהה. חייל צה"ל שעמד בצומת שלף את אקדחו לעבר המחבל בניסיון לנטרלו ולאחר מכן בוצע ירי ממספר כיוונים שונים, כשגלמן, שעמד בקו האש, נפגע גם הוא אנושות מהירי. גלמן הותיר אחריו אישה ושני בנים - יאיר ויואב, וכעת מצטרף אליהם אחיהם הקטן, שבשל הנסיבות הנוראיות לא יזכה להכיר את אביו.



גלמן ז"ל (31) מכרמי צור, גדל ולמד בקרית ארבע. לפני שירותו הצבאי למד בישיבה התיכונית "מקור חיים" ולאחר מכן התגייס לחטיבת הצנחנים. במהלך שירותו יצא לקורס קצינים ושירת כמ"פ ולאחר מכן כקצין ביחידת שת"פ בין זרוע האוויר לזרוע היבשה. לאחר שסיים את שירות הקבע פנה ללימוד פיתוח הדרכה. 



גלמן הוא אחיו של אייל גלמן, רבש"צ קרית ארבע. אחיו נשוי לאחותו של רס"ן בניה שראל ז"ל, שנהרג במהלך צוק איתן. אחיו אייל אמר לאחר שנודע על מותו כי "הצור תמים פועלו כי כל דרכיו משפט. בקרוביי אקדש. אנחנו מתעסקים במשפחה בביטחון, בהתיישבות. אחי נפל, הוא המובחר שבחבורה. מעבר לזה שהיה מ"פ, לוחם דגול בעל מידות, מצוין, דייקן, אהוב, אוהב, קשור לעם ישראל, לארץ ישראל, לתורת ישראל. היה עמל בתורה, כל יום, היה קם, לא משנה מה קרה בלילה, איפה ומה היה, גם בצבא. דף יומי, לימוד תורה, היה מחובר כל הזמן לשורשים של עם ישראל, של ארץ ישראל, של התורה הקדושה". הוא נטמן בבית העלמין בכפר עציון. קרובי משפחתו וחבריו בכרמי צור אמרו עליו כי "הוא היה אבא טוב, אח טוב, בן טוב, נכד טוב וחבר טוב שעשה הרבה ואמר מעט". 



גלמן ז"ל ובנו. צילום: באדיבות המשפחה




הנשיא ריבלין בביקור ניחומים אצל משפחת אליאב גלמן ז"ל. צילום: מרק ניימן, לע"מ