טרגדיה ברומניה: שני סטודנטים ישראלים נהרגו (שבת) בתאונת דרכים בעיירה פיאטרה נואמץ שברומניה: תאופיק (מוחמד) אל קרינאוי מרהט (בתמונה מימין) ודיאא זובידה, בן 22 מלוד, שהשאיר אחריו זוג הורים וארבע אחיות צעירות.  הודעה נמסרה למשפחותיהם. ממשרד החוץ נמסר כי נציגי המשפחות יצאו לרומניה. בתאונה נפצע באורח קשה שני סטודנטים נוספים, אשר היה עימם ברכב, מאמון ג'בור, מרהט, המאושפז בבית חולים מקומי במחלקת טיפול נמרץ וסלאח קרינאוי, בן דודו של תאופיק (מוחמד), שנפצע באורח בינוני - קשה, לחיי שניהם לא נשקפת סכנה. נסיבות התאונה עדיין לא ידועות



זירת התאונה ברומניה
זירת התאונה ברומניה



אסון רודף אסון

משפחת אל-קרנאוי ידעה טרגדיות רבות לאחרונה, כאשר אחיו של מוחמד טבע לפני זמן לא רב באילת ושלושת אחייניו נספו בשריפה בביתם ברהט. האחיינים, שתי פעוטות ותינוק נהרגו משאיפת עשן, בעוד האם ושלושה פעוטות נוספים נפגעו גם הם, אך חייהם ניצלו.



שלושת הפעוטות שנספו ברהט. צילום: באדיבות המשפחה
שלושת הפעוטות שנספו ברהט. צילום: באדיבות המשפחה




לפני כחצי שנה, נהרג מדריך טיולים ישראלי ברומניה כאשר ניסה לסייע לאדם טובע. נועם אבנון, בן 46, נהרג במהלך חילוץ אותו ניסה לבצע ברומניה. האסון אירע באיזור רכס הרי פאגאראש שבמרכז רומניה. מדובר במקום שנחשב לאתגרי מאוד, ועכשיו בעיקר לאור מזג האוויר הסוער באיזור. אבנון היה מטייל ותיק, ידוע ומוערך, וגר ברומניה בשנים האחרונות על מנת להוציא משם טיולים. הוא גם היה חלק מחברת החילוץ של חיליק מגנוס. אבנון הוא רווק ללא ילדים, ומחזיק בתואר מהנדס.



צחי נחום, חבר ילדות של נועם, סיפר למעריב אונליין: "נעם היה בחור אדיר. החבר שכל אחד רוצה. הוא טייל המון בעולם, למקומות שבדרך כלל לא נוסעים אליהם. הוא הדריך קבוצות ישראליות בטיולי אתגר, אופניים, אופנועים, סקי, קרח, ריצה. היה אדם מאוד בנוי ובכושר מעולה. הוא היה סרן בצה"ל וגם שירת תקופה בצנחנים".