פסח מתוח בהר הבית: חמישה יהודים, ובהם ארבעה בגירים וקטין, הוצאו הבוקר (ראשון) על די המשטרה משטח הר הבית לאחר שקראו מספר פסוקי תפילה, תוך שהם מפרים את כללי הביקור במתחם, במיוחד בימים רגישים אלה. מאז שעות הבוקר המוקדמות נרשמה בשטח הר הבית, באזור העיר העתיקה וברחבי ירושלים, נוכחות מוגברת של משטרה ולוחמי מג"ב המאבטחים את האזור. בנוסף, נרשמו עימותים קלים בין מבקרים יהודים לאנשי הוואקפ. 
מהומות בהר הבית

 גורם בכיר במשטרה ציין: "אנו מאפשרים את הביקורים כמתוכנן עד לשעה 11:30. החל משעות הבוקר המוקדמות ישנה תנועה ערה ומכובדת של מבקרים יהודים בשטח הר הבית. הכל מתנהל חלק, כך שכל התגרות או התנהגות שנויה במחלוקת שיש בה משום סכנה לשלום הציבור מטופלת במיידי וביד נוקשה. הפעם אנחנו לא מגלים סובלנות ועל כל אירוע קטן אנחנו מוציאים משטח ההר כדי לשמור על התנהלות שוטפת ורגועה. תמיד ישנם כאלה שמנסים למשוך את החבל ולחצות קווים אדומים אבל אנחנו כאן ולא ניתן לזה, במיוחד בימים אלו להתרחש".

הר הבית. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
הר הבית. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

 במשטרה מדגישים ומציינים כי "לא נאפשר להפר את שלום הציבור וביטחונו ונפעל בנחישות כלפי כל מי שינסה לעשות כן. המשטרה מצפה מהציבור לגלות אחריות ולהישמע להוראות השוטרים".
 

בן גביר: "המשטרה דורסנית" 
 

בתוך כך, מספר עימותים קלים נרשמו בין מוסלמים לבין מבקרים יהודים וכן עם הוואקף למבקרים יהודים שעה שמצד המוסלמים החלו בקריאות נאצה, מה שגרם לוויכוחים צורמים שהופסקו בהתערבות כוחות המשטרה. היערכות מוגברת של המשטרה הוכיחה את עצמה - לא נרשמו אירועים חריגים למדי.
 בשישי האחרון, הצליחו השוטרים לתפוס ארבעה גדיים שהובלו לשטח הר הבית למטרת העלאתם כקורבן הפסח ובעליהם הוצאו משטח ההר.
 הבוקר טען עו"ד איתמר בן גביר כי המשטרה בהיסטריה. בשעה עשר תגיש התביעה המשטרתית כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים  נגד יו"ר תנועת "חוזרים להר", רפאל מוריס, שיואשם בהפרת צו מנהלי שאסר עליו להיכנס לירושלים מערב חג הפסח. מדובר בבקשה חסרת תקדים שבה המשטרה מבקשת לעצור לחודשים רבים אדם שהורחק לכמה ימים.

עו"ד בן גביר, עורך דינו של מוריס, מסר כי "הגשת כתב האישום היא כניעה והתקפלות מוחלטת לאיומי הערבים בהר הבית. במקום לתת לאנשי 'חוזרים להר' את זכויות היסוד שמגיעות להם, התביעה המשטרתית מתנהלת בצורה דורסנית ומבקשת לסתום פיות באמצעות שימוש בהליכי מעצר".